انتشار کتابی تازه‌ با ادعاهای جنجال‌برانگیز درمورد خاندان سلطنتی بریتانیا

نویسنده مدعی شده است که کتاب تازه‌اش دید جهانیان به خانواده سلطنتی بریتانیا را به شکل برگشت‌ناپذیری تغییر می‌دهد

این کتاب ادامه کتاب قبلی تینا براون است که پیش‌تر با عنوان «سرگذشت دایانا» منتشر شده بود- تصویر جلد کتاب از Penguin Random House

تینا براون، نویسنده زندگی‌نامه جامع دایانا، شاهدخت ولز، چاپ سال ۲۰۰۷، کتاب جدیدی منتشر کرد که ادعا می‌کند نوری کاملا تازه‌ بر زندگی خاندان سلطنتی بریتانیا افکنده است.

کتاب جدید سردبیر سابق «ونیتی‌فر» (Vanity Fair) به نام «یادداشت‌های کاخ: درون کاخ ویندزور- حقیقت و غوغا» (The Palace Papers: Inside the House of Windsor – The Truth and the Turmoil)، در ادامه کتاب قبلی براون، «سرگذشت دایانا»، است که درست پس از مرگ نابهنگام شاهدخت در تصادف رانندگی در پاریس به پایان می‌رسد.

این کتاب شامل جزییات ۳۰ سال بعدی زندگی ملکه و دوک ادینبورو، شاهزاده ولز و دوشس کورنوال، دوک و دوشس کمبریج، و دوک و دوشس ساسکس است.

براون برای نوشتن کتاب تازه‌اش با بیش از ۱۲۰ منبع مطلع صحبت کرده و با جزییات کامل، از خیانت‌ها، روابط عاشقانه، و رسوایی‌هایی می‌نویسد که مهم‌ترین خاندان بریتانیا در عصر نوین از سر گذرانده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به شرح خویشتن‌داری ملکه در کنار آمدن با مرگ شاهدخت مارگارت، ملکه مادر، و تازه‌ترین‌ مورد، مرگ شاهزاده فیلیپ، در سال‌های پس از مرگ اندوه‌بار دایانا می‌پردازد.

در این کتاب رابطه جنجالی شاهزاده چارلز با کامیلا نیز که یک سال پس از مرگ دایانا در سال ۱۹۹۷ علنی شد، بررسی می‌شود. همچنین، تنش‌های روزافزون رابطه برادری ویلیام و هری و اتهامات پیرامون دوک یورک و جفری اپستین، سرمایه‌دار بدنام، نیز در آن بررسی شده است.

برخی از جنجال برانگیز‌ترین ادعاها عبارتند از اینکه شاهزاده چارلز ممکن است به دلیل شخصیت «آسیب‌پذیر و خودمحور» خود، هرگز تایید مادرش را جلب نکند، و اینکه کاخ باکینگهام تا زمان مطرح نشدن ادعاهای نژادپرستی از زبان شاهزاده هری و مگان، این موضوع را «به اندازه کافی جدی» نگرفت.

نویسنده همچنین در مورد لقبی می‌نویسد که ظاهرا در زمان تحصیل اندرو در آموزشگاه گوردونستون در اسکاتلند به او داده بودند، و نیز در مورد واکنشی که ظاهرا دوک به جدایی از همسر سابقش، سارا فرگوسن، دوشس یورک، نشان داد.

شان اوگریدی، منتقد ادبی روزنامه ایندیپندنت، «یادداشت‌های کاخ» را کتابی «واضح و پرشاخ وبرگ» و «معدن شایعات خوشگوار سلطنتی» توصیف کرد.

براون قول داده است که کتاب تازه‌اش «دید جهانیان را به خاندان سلطنتی بریتانیا را به شکل برگشت‌ناپذیری تغییر دهد.»

«یادداشت‌های کاخ: درون کاخ وینزر- حقیقت و غوغا» نوشته تینا براون، از ۲۶ آوریل در دسترس خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از کتاب