روسیه برای اولین بار تلفات رزم‌ناو «مسکوا» را تایید کرد

وزارت دفاع روسیه: ۲۷ تن از خدمه «مسکوا» مفقود و یک سرباز کشته شد

مسکو تا کنون تمامی گزارش‌ها از حمله موشکی اوکراین به این رزم‌ناو را تکذیب کرده است Handout / Russian Defence Ministry / AFP

وزارت دفاع روسیه برای نخستین بار تایید کرد که در جریان انفجار و غرق شدن رزم‌ناو موشکی «مسکوا» در دریای سیاه، شماری از خدمه مفقود و یک نفر کشته شده است.

خبرگزاری رویترز شامگاه جمعه دوم اردیبهشت، به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت در جریان این حادثه، ۲۷ تن از خدمه کشتی مفقود و یک سرباز هم جان خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه شامگاه جمعه خود اشاره کرد که ۳۹۶ تن از خدمه این کشتی جنگی نجات یافته‌اند.

پیشتر روسیه مدعی شده بود که تمامی سرنشینان، خدمه و نیروهای نظامی مستقر در کشتی، به سلامت تخلیه شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنج‌شنبه هفته پیش، وزارت دفاع روسیه، در بیانیه‌ خود اعلام کرد رزم‌ناو «مسکوا» به دلیل آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی و انفجار، تعادل خود را از دست داده و در دریای طوفانی غرق شده است.

روز شنبه گذشته، ۲۷ فروردین‌ماه، یک مقام ارشد «پنتاگون»، وزارت دفاع ایالات متحده، تایید کرد که رزم‌ناو «مسکوا» در پی اصابت دو موشک «نپتون» غرق شده است.

پیش از اظهار نظر مقام‌های «پنتاگون»، فرماندهی عملیات جنوب اوکراین، مدعی شده بود که رزم‌ناو «مسکوا»، در پی اصابت موشک‌های هدایت‌شونده نیروهای اوکراینی، آتش گرفته و در حال غرق شدن است.

روزنامه بریتانیایی گاردین هفته گذشته در گزارشی به نقل از الکساندر بانوف، تحلیلگر سیاسی روس، نوشت: «غرق شدن این کشتی، به شدت با تصویری که مقام‌ها و رسانه‌های دولتی روسیه از «ارتش مدرن» خود ارائه می‌دهند در تضاد است.»

مسکو تا کنون تمامی گزارش‌ها از حمله موشکی اوکراین به این رزم‌ناو را تکذیب کرده است.

رزم‌ناو موشکی «مسکوا» در اوایل دهه ۱۹۸۰، در زمان اتحادیه جماهیر شوروی، ساخته شده بود و در سال ۲۰۰۰، به ناوگان دریای سیاه روسیه پیوست.

بیشتر از جهان