طالبان وابستگان سربازان جبهه مقاومت را بازداشت و شکنجه می‌کنند

طالبان ۱۲ تن از نزدیکان نیروهای جبهه مقاومت ازجمله کودکان را گروگان گرفتند

نیویورک‌تایمز: در شش ماه نخست تسلط طالبان بر افغانستان حدود ۵۰۰ نظامی و غیر نظامی به قتل رسیدند یا ناپدید شدند-AFP

منابعی در استان‌‌های پنجشیر و بغلان در گفت‌و‌گو با ایندیپندنت‌فارسی از ظلم طالبان به خانواده‌ها و نزدیکان کسانی که به مقاومت پیوسته‌اند، سخن می‌گویند. منابع می‌گویند طالبان روز سه‌‌شنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین)، سه تن را در روستای کوجان پریان پنجشیر بازداشت کردند. این سه تن برادران و برادرزاده محمد بیک بوده‌اند که از اعضای «جبهه مقاومت ملی» در کوه‌های هندوکش است. منابع می‌گویند که این سه تن غیرنظامی‌اند و جز رابطه خونی با محمد بیک، هیچ ارتباطی با «مقاومت» ندارند.

در همین حال، طالبان در منطقه خوست بغلام نیز در حدود ۶۰ خانواده را که فرزندان‌شان با «جبهه مقاومت» همکاری می‌کنند، از خانه‌هاشان کوچانده‌اند و کودکان و سالمندان را مضروب کردند. طالبان به این خانواده‌ها گفتند که باید فرزندان آنان از مقاومت در برابر طالبان دست بکشند و توبه کنند.

منابع به ایندیپندنت فارسی گفتند که ۱۲عضو این خانواده‌ها را که کودکان نیز در میان آنان به‌چشم می‌خورند، به منطقه گذرگاه نور بردند و تهدید کردند که اگر فرزندان آنان «جبهه مقاومت» را ترک نکنند، آن‌ها را به استان فاریاب خواهند برد. بقیه خانواده‌ها به خانه‌های نزدیکان خود رفتند و طالبان بر آن‌ها نظارت دارند.

به گفته آنهاه که طالبان پیش‌تر حدود ۳۰ خانواده را از مناطق سچی و چرخ‌فلک با خود برده بودند و تهدید کرده بودند که اگر نیروهای «جبهه مقاومت» در اندراب‌ها بر آنان حمله کنند، آنان را خواهند کشت. اما با پادرمیانی بزرگان منطقه به‌طور موقت آنان را رها کرده‌اند.

ساکنان پنجشیر و بغلان می‌گویند که طالبان می‌خواهند با گروگانگیری اعضای خانواده‌های اعضای «جبهه مقاومت»،‌ به آن نیروها فشار وارد آورند تا دست از مقاومت بردارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان چند روز پیش یک پسر فرمانده بازمحمد (از فرماندهان جبهه مقاومت) را به دلیل این که فرزند این فرمانده است، بازداشت کردند و به او ‌گفتند که پدرش باید به طالبان بپیوندد. همچنین، برادرزاده مولوی حبیب‌الله حسام (از اعضای جبهه مقاومت) را بازداشت کرده‌اند. منابع می‌گویند که بازداشت و شکنجه اعضای خانواده‌های کسانی که در برابر طالبان مقاومت می‌کنند، همه‌روزه ادامه دارد، اما گزارش در آن باره منتشر نمی‌شود.

طالبان نه تنها در پنجشیر و بغلان، بلکه طبق برخی گزارش‌ها حتی در کابل نیز نزدیکان و وابستگان اعضای «جبهه مقاومت» را بازداشت کرده‌اند.

در هشت ماه گذشته که طالبان بر افغانستان تسلط دارند، گزارش‌های بسیاری از بازداشت و شکنجه نظامیان و غیرنظامیان و حتی قتل آنان پخش شده است. بر اساس تازه‌ترین گزارشی که «نیویورک‌تایمز» منتشر کرد، در شش ماه نخست تسلط طالبان بر افغانستان در حدود ۵۰۰ نظامی و غیر نظامی به‌دست نیروهای طالبان به قتل رسیده‌اند، یا ناپدید شده‌اند.

بیشتر از جهان