آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوربین‌های نظارتی‌اش را در نطنز نصب کرد

کارگاه جدید نطنز با ماشین‌آلاتی که از مجتمع تسا در کرج منتقل شده‌اند، کار می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که کار نصب دوربین‌های نظارتی در نطنز را به پایان رسانده و مهروموم‌های نصب‌شده بر ماشین‌ها را برداشته است‌ـ ALEX HALADA / AFP

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد دوربین‌های نظارتی این سازمان در تاسیسات نطنز نصب شده‌اند.

بر اساس این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین)، اعلام کرد که ایران یک کارگاه جدید در نطنز راه‌اندازی خواهد کرد که قطعات سانتریفیوژهای غنی‌سازی اورانیوم را با ماشین‌آلاتی که از مجتمع تسا در کرج به آنجا منتقل شده‌اند، می‌سازد. بر اساس این گزارش، ماشین‌آلات جدید از چهارشنبه شروع به کار کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه ۱۳ آوریل، جمهوری اسلامی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که فعالیت این ماشین‌آلات در کارگاه‌ جدید شروع شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه در گزارشی محرمانه‌، به کشورهای عضو اعلام کرد که کار نصب دوربین‌های نظارتی در نطنز را در روز ۱۲ آوریل به پایان رسانده و مهروموم‌های نصب‌شده بر ماشین‌ها را برداشته است. در این گزارش محرمانه، درباره اینکه دوربین‌ها دقیقا در کدام بخش کار گذاشته شده‌اند، توضیح بیشتری وجود ندارد.