در انفجاری در مسجد پل خشتی کابل، شش نفر زخمی شدند

پلیس طالبان این انفجار را ناشی از پرتاب بمب دستی عنوان کرد

مسجد پل خشتی یکی از پرجمعیت‌ترین مکان‌های شهر کابل است - عکس:ocs.gov.af

صدای انفجار در مسجد پل خشتی مرکز شهر کابل، سکوت این ظهر چهارشنبه ماه رمضان در پایتخت افغانستان را شکست. شاهدان حادثه به رسانه‌ها گفتند که انفجار هنگامی رخ داد که نمازگزاران داخل مسجد در حال ادای نماز ظهر بودند. از تلفات ناشی از این انفجار هنوز جزئیات کاملی  در دست نیست اما پلیس طالبان تاکنون زخمی شدن شش نفر را تایید کرده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان، با تایید این رویداد در توییتر، نوشت که انفجار ناشی از پرتاب بمب دستی به داخل مسجد بوده است. او ضمن تایید زخمی شدن شش نفر را در این رویداد، افزود: «یک نفر به اتهام دست داشتن در این انفجار بازداشت شده و تحت بازجویی است.»

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را به عهده نگرفته است.

منطقه پل خشتی کابل یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین نقاط این شهر است و مسجد این محل که به‌ نام مسجد پل خشتی شناخته می‌شود، یک بنای تاریخی در مرکز شهر کابل است که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. روزانه صدها نمازگزار که در بازار اطراف این مسجد کار می‌کنند، برای ادای نماز در این مکان جمع می‌شوند.

در روز یکشنبه، چهاردهم فروردین، نیز انفجاری در سرای شهزاده، بزرگ‌ترین بازار ارز افغانستان، در مرکز کابل، رخ داد که در نتیجه آن یک نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند. طالبان این انفجار را نیز ناشی از بمب دستی عنوان کرد که فردی که قصد دزدی داشت، آن را پرتاب کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 طالبان از زمان رسیدن به قدرت در اوت ۲۰۲۱ همواره تامین امنیت سرتاسری در افغانستان را ادعا کرده است، اما تقریبا هیچ هفته‌ای در افغانستان بدون صدای انفجار و تلفات جانی ناشی از آن به پایان نمی‌رسد. اخیرا نهادهای امنیتی کشورهای منطقه همچون ایران، هندوستان، روسیه و نیز برخی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا از افزایش حملات داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان، پس از تسلط طالبان، ابراز نگرانی کرده‌اند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در سومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین، گفت که گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در شمال افغانستان در حال سربازگیری‌اند و فعالیت‌های این گروه‌ها در هفت ماه گذشته گسترش یافته است.