واژگونی قایق حامل هشت کودک در کارون؛ سه کودک جان باختند

علت واژگونی این قایق سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت اعلام شده است

درپی واژگونی یک قایق گردشگری با ۱۲ سرنشین در رودخانه کارون محدوده «حفار غربی» خرمشهر چهار نفر جان خود را از دست دادند.

منوچهر تبریزی، معاون عملیات آتش نشانی خرمشهر روز شنبه ۱۳ فروردین به ایرنا گفت علت این واژگونی «سوار کردن [مسافر] بیش از ظرفیت و [حرکت شناور در] خارج از محدوده معین» بوده است.

تبریزی گفت  هشت نفر از سرنشینان این قایق توسط امدادگران و اهالی محل از آب خارج و چهار نفر دیگر غرق شدند.

به گفته او قربانیان این حادثه یک دختر و دو پسر در سن هشت تا ۱۲ سال و یک مرد ۳۰ ساله بوده‌اند.

امید اسکندری، رئیس جمعیت هلال احمر «خرمشهر»، هم علت بروز این حادثه را «نقص فنی و نشست آب درون قایق» اعلام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادر نقیبی،  مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان هیز اعلام کرد این حادثه پنج مصدوم کودک با میانگین سنی پنج سال تا ۱۱ سال و یک زن ۳۰ ساله دارد.

براساس آمار معاون عملیات آتش نشانی خرمشهر و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان، دست‌کم هشت کودک سوار این قایق بوده‌اند که سه نفر آنها در پی این حادثه جان خود را از دست دادند.

جمعه شب نیز در پی برخورد دو قایق موتوری در خرمشهر با ۱۳ گردشگر، تعدادی از سرنشینان این دو قایق به داخل آب پرتاب شدند که همگی آنها نجات یافتند.

خرمشهر یکی از مناطق گردشگری در ایام تعطیلات نوروز است و هزاران نفر در قالب کاروان‌های «راهیان نور» و گردشگر به این شهر سفر می‌کنند.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، سه استان مازندران، خوزستان و گيلان به ترتيب دارای بيشترين آمار قربانیان غرق شدگی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۶ بوده‌اند.

 طی این مدت سه هزار و ۱۷۷ نفر در استان مازندران، سه هزار و ۹۳ نفر در خوزستان و يك هزار و ۷۶۵ نفر در استان گيلان به دليل غرق شدگی جان باختند.

ناآشنایی به فن شنا و بی‌توجهی به خطرات شنا کردن در رودخانه‌ها و بخش‌های عمیق تالاب‌ها، دریاچه‌ها و دریاها و رعایت نکردن اصول ایمنی از مهم‌ترین دلایل این نوع مرگ‌ها در ایران است.