ساخت صفحه نمایش با الهام از عملکرد پوست بدن

دانشمندان به پیشرفت عظیمی در طراحی نمایش‌گری دست یافته‌اند که مانند پوست عمل می‌کند

صفحات نمایش، با قابلیت کش آمدن معمولا با مواد غیرآلی ساخته می شوند، از این رو به ولتاژ بالا نیاز دارند - todayheadline

دانشمندان در ساخت نمایشگرهایی با الهام‌گیری از عملکرد پوست، به پیشرفت بزرگی دست یافته‌اند.

محققان در یک مقاله علمی جدید گزارش داده‌اند که گامی به سوی ساخت یک صفحه نمایش کش‌سان [با قابلیت کش آمدن] برداشته‌اند که می‌تواند تغییر شکل دهد.

آنان امیدوارند که این کشف بتواند در ساخت صفحات نمایشی استفاده شود که قادرند برخلاف صفحات نمایش تخت، سخت، و شکننده و امروزی، مچاله و کشیده شوند.

در مقاله‌ای که در مجله «نیچر» منتشر شده است، پژوهشگران می‌نویسند که صفحه نمایش جدید، نورانی است و می‌تواند حتی در زمان کش آمدن نیز بدون تغییر بماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در حال حاضر، صفحات نمایش، با قابلیت کش آمدن معمولا با مواد غیرآلی ساخته می شوند، از این رو به ولتاژ بالا نیاز دارند، یا مشخصا به خوبی کش نمی‌آیند. 

در مقابل، پژوهشگری به نام ژنان بائو و همکارانش فرایند جدیدی ابداع کردند تا چیزی را بسازند که آن را «دیودهای تمام پلیمری گسیل نور» (APLEDs) می‌نامند.

آنان می‌نویسند که حتی زمانی که نمایش‌گرها به اندازه دو برابر طول خود کشیده می‌شوند، همچنان می‌توانند کار کنند.

این صفحات نمایش همچنین می‌توانند با استفاده از امواج رادیویی کار کنند و طرز کار آن‌ها با نمایش نبض فردی با چشمک زدن [صفحه نمایش] هم‌زمان با ضربان قلب او نشان داده شد.

مقاله‌ای که این یافته‌ها را شرح می‌دهد، با عنوان «ال ای دی تمام پلیمری با روشنایی بالا با تعدیل جمع‌آوری شارژ» (High-brightness all-polymer stretchable LED with charge-trapping dilution)، امروز در مجله «نیچر» منتشر شده است.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی