ازدواج یک زن فعال مخالف مجازات اعدام با یک مرد محکوم به اعدام در آمریکا

ریچارد گلاسیپ سه بار از مجازات اعدام قسر در رفته است

فعالان ضد مجازات اعدام در مقابل دادگاه عالی ایالات متحده آمربکا در آخرین تلاش برای جلوگیری از اعدام ریچارد گلاسیپ، ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵- Larry French / Getty Images via AFP

یک فعال زن مخالف مجازات اعدام در آمریکا اخیرا با مردی در ایالت اوکلاهما که در صف اجرای حکم اعدام است، ازدواج کرده و می‌گوید از حقایقی که پس از این تصمیم با آن‌ها مواجه خواهد شد، کاملا اطلاع دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، لی راجر، ۳۲ ساله، دستیار وکیل و کسی که در یک دهه گذشته در مخالفت با اعدام فعالیت کرده، این هفته با ریچارد گلاسیپ ۵۹ ساله که به اعدام محکوم شده است، ازدواج کرد.

گلاسیپ سه بار از مجازات اعدام قسر در رفت اما پس از یک وقفه هفت ساله در اجرای احکام اعدام در اوکلاهما که به دلیل برخی اشتباهات در پرونده‌ها ایجاد شده بود، در نهایت در صف اعدام قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم راجر به آسوشیتدپرس گفت این یکی از دلایلی است که تصمیم گرفته وقت را تلف نکند و با گلاسیپ که ممکن است اعدام شود، ازدواج کند. او می‌گوید «هیچ چیز را نباید بدیهی دانست... باید در لحظه زندگی کرد.»

گلاسیپ نیز در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت: «بعد از همه چیزهایی که پشت سر گذاشتم، از دست بخش زیادی از زندگی‌ام و هر آن کس که در آن است، بیش از تمام آنچه تصور می‌شود، رستگار شدم.»

این دو نفر روز سه‌شنبه طی مراسمی ساده در بازداشتگاه ایالتی اوکلاهما ازدواج کردند. طبق قانون، محکومان اجازه تماس فیزیکی با دیگران را ندارند اما مسئولان اجازه دادند آن‌ها یکدیگر را در آغوش بگیرند و ببوسند.

ریچارد گلاسیپ در یک پرونده قتل به اعدام محکوم شد. جرم او صدور دستور قتل بری ون تریز، مالک متلی است که در آن کار می‌کرد. یکی از کارکنان خدمات فنی متل او را در ژانویه ۱۹۹۷ به قتل رساند.

این دومین ازدواج گلاسیپ در زندان است. او پیش‌تر در سال ۲۰۱۸ نیز با یک زن ۲۱ ساله اهل نیوجرسی ازدواج کرده بود، اما سال گذشته از هم  جدا شدند.

بیشتر از جهان