جشنواره خرید مسلمانان در لندن

این ششمین سال برگزاری این مراسم است که در آن مسلمانان، فرهنگ اسلامی غنی خود را جشن می‌گیرند

در این جشنواره بیش از ۲۵۰ غرفه به فروش غذاهای حلال پرداختند و لباس‌های اسلامی را به نمایش گذاشتند-facebook/muslimshoppingfest

ماه رمضان از ۲ آوریل ۲۰۲۲ (برابر با ۱۳ فروردین ۱۴۰۱) آغاز می‌شود و مسلمانان سراسر جهان بی‌صبرانه در انتظار آن به‌سر می‌برند. به همین مناسبت امسال در مجموعه چند منظوره و عظیم اکس‌سل لندن و در روزهای ۲۶ و ۲۷ مارس، جشنواره خریدی برای مسلمانان جهان برگزار شد. این رویداد که تاکنون بزرگترین جشنواره خرید مسلمانان در انگلیس بود، با حضور تقریبی ۲۰ هزار نفر و بخش‌های مختلف مد، سرگرمی، انواع غذاهای حلال و بازی‌هایی مخصوص کودکان برگزار شد.

این ششمین سال برگزاری این مراسم است که در آن مسلمانان، فرهنگ اسلامی غنی خود را جشن می‌گیرند. در این جشنواره بیش از ۲۵۰ غرفه به فروش غذاهای حلال پرداختند و لباس‌های اسلامی را به نمایش گذاشتند. جشنواره خرید مسلمانان لندن، بار دیگر میزبان نمایش‌های آماده‌سازی غذا در مقابل مشتری و برپایی فودکورت یا تالار خوراکی‌ها با همکاری جشنواره غذای حلال لندن و سرو غذاهای خوشمزه برای بازدیدکنندگان بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ولید جهانگیر، مدیر جشنواره خرید مسلمانان در لندن پیش از شروع این رویداد در گفت‌وگو با نشریه مای لاندن (My London) گفت: «من خودم از پشت صحنه همین رویداد و برآمده از جامعه‌ای مسلمانم. کنار یک مسجد بزرگ شدم و البته هم‌زمان همگی در محیطی غربی زندگی می‌کردیم و همین کار ما را برای ایجاد تعادل سخت می‌کرد. کاری که با برگزاری این جشنواره قصد آن را داشتم، این بود که بهترین‌های جامعه و فرهنگ مسلمانان را از راه خریدوفروش، اقتصاد و بازرگانی به نمایش بگذارم. ما سال‌ها پیش این کار را آغاز کردیم و اگرچه جامعه ما سریع‌ترین رشد را در جهان داشت، اما نیازهایمان خیلی به چشم نمی‌آمد و مورد توجه قرار نمی‌گرفت. در نخستین سال برپایی این جشنواره که شش سال پیش بود، ما میزبان افراد مشهور زیادی مانند گروه سریال طنز سیتیزن‌ خان (Citizen Khan) بودیم و با حدود ۵۰۰۰ مهمان کار خود را آغاز کردیم. امسال منتظر ۲۰ هزار نفریم. به این دلیل که هرسال به تعداد شرکت‌کنندگان و مهمانان اضافه می‌شود، مجبور شدیم از سالن کوچکمان به بزرگترین سالن لندن و حالا به اکس‌سل نقل مکان کنیم. می‌توانید در این مراسم باشکوه مشتاقانه منتظر فودکورتی حلال، بازارها، هم‌اندیشی‌ها، بخش کودکان و همچنین بخش نمایش مد زنان باشید که یکی از جاذبه‌های اصلی این رویداد است. ما ۲۵۰ فروشنده از ۱۶ کشور مختلف و مناطقی چون مالزی، خاورمیانه، ترکیه، آمریکا و کانادا داریم که برای فروش کالاهای خود به اینجا می‌آیند.»

اکنون شش سال است که این رویداد توجه جهانیان (شامل مصرف‌ کنندگان و بازرگانان) را به خود جلب کرده است و پیش‌بینی می‌شود که به‌سرعت رشد کند.

بیشتر از زندگی