پیوند صورت بهترین تصمیم عمرم بود

هانتر به‌ دلیل پیوند صورت، باید باقی عمرش دارو مصرف کند

هانتر گفت: «عمل پیوند بهترین تصمیم عمرم بود، و به من کمک کرده است تا به زندگی عادی‌‌ام ادامه بدهم» - Brigham And Women's Hospital

سومین فردی که تحت عمل پیوند کامل صورت قرار گرفت آن را «بهترین تصمیم عمرش» خواند.

داستان میچ هانتر و وقایعی که به عمل جراحی و بهبودش انجامید ۲۰ سال پیش آغاز شد، وقتی ماشینی که در آن سوار بود با یک دکل برق ۱۰ هزار ولتی برخورد کرد. دوستش و دوست‌دختر دوستش همراه او در ماشین بودند که راننده کنترل خودرو را از دست داد و آن را به تیر برق کوبید.

بر اساس گزارش‌ها، هانتر یک سرنشین زن را که همراه او سفر می‌کرد هل داده و از خطر دور کرده بود، اما خودش در نهایت توی ماشین گیر افتاد و به‌مدت پنج دقیقه دچار برق‌گرفتگی شد.

این تصادف به چهره و بدنش آسیب زد. او دو ماه در بیمارستان بستری بود، ۶۷ جراحی ترمیمی صورت و ۲۰ پیوند پوست داشت، و به‌ناچار بخشی از پای راستش را که به‌شدت سوخته بود، قطع کردند.

ده سال بعد، او سومین فرد جهان بود که عمل پیوند صورت انجام داد. صورتش با صورت مردی که به‌تازگی مرده بود جایگزین شد.

هانتر گفت که تصمیم گرفته است این عمل جراحی را انجام بدهد زیرا نمی‌خواست سه فرزندش به‌دلیل آسیب‌دیدگی او، در مدرسه اذیت شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هانتر گفت: «عمل پیوند بهترین تصمیم عمرم بود، و به من کمک کرده است آن تصادف را پشت سر بگذارم و سرانجام، به زندگی عادی‌‌ام ادامه بدهم.»

هانتر گفت تصادف را چندان به یاد نمی‌آورد. گفت به خاطر می‌آورد که آن دختر را کشید و از تیر برق دور کرد و سپس، یک ماه بعد در بیمارستان به هوش آمد.

او گفت: «وقتی مادر و نامادری‌ام توی اتاق بودند و به یکدیگر دلداری می‌دادند فهمیدم که آسیب‌دیدگی‌ام جدی است زیرا آن‌ها معمولا از یکدیگر متنفر بودند.»

او به یاد می‌آورد پس از آنکه به هوش آمد، در روزهای اول هیچ‌کس به او آینه نمی‌داد. در نهایت، دوست‌دختر سابقش به عیادت او آمد و یک آینه همراهش بود. آن را به هانتر قرض داد و او برای اولین بار پس از تصادف، خودش را دید.

هانتر گفت: «نمی‌توانم احساس لحظه‌ای را که خودم را آن‌طوری دیدم توصیف کنم، انگار واقعی نبود‌ــ قابل شناسایی نبودم.»

خوشبختانه، زنی که هانتر به او کمک کرده بود، دوست‌دختر دوستش، فقط از ناحیه پا دچار سوختگی‌های جزئی شده بود. جراحت‌های هانتر بسیار شدیدتر بود، تمام صورتش را پوشانده بود و پای راستش به‌شدت سوخته بود و ناچار به قطع عضو شدند.

به گفته هانتر، پس از بهبود اولیه، او و دوست‌دخترش تصمیم گرفتند به زندگی عادی‌شان ادامه بدهند. اما دوست‌دخترش باردار شد و هانتر می‌ترسید چهره‌اش فرزندش را بترساند. او شروع کرد به جست‌و‌جو تا درمان‌های پیشرفته‌تری برای صورتش بیابد.

هانتر گفت: «اینکه مردم با دیدنت جیغ بکشند ناراحت‌کننده است، و من نمی‌توانستم تصور کنم این اتفاق وقتی بیفتد که فرزندانم همراهم هستند.»

پس از عمل پیوند، هانتر باید پنج ماه صبر می‌کرد تا تورم اولیه فروکش کند و بعد، صورتش کم‌کم شکلی دائمی بگیرد. اکنون صورتش نه تنها کاملا تثبیت شده است بلکه به لطف اهداکننده‌ صورتش که قبلا ریش داشت، می‌تواند ریش بگذارد‌‌ــ کاری که قبلا نمی‌توانست بکند‌.

هانتر به‌ دلیل پیوند، باید باقی عمرش دارو مصرف کند، اما با پوست و ظاهر جدیدش احساس راحتی می‌کند، و اکنون پدر سه فرزند است.

© The Independent

بیشتر از جهان