بازدید از ۲۰۰ غرفه؛ با طرفدار دوآتشه اکسپو۲۰۲۰ دبی آشنا شوید

فارس عزیز احمد، ساکن دبی، می‌گوید وقتی نمایشگاه جهانی به پایان برسد، بسیار دلتنگ آن خواهد شد!

KARIM SAHIB / AFP

یکی از طرفداران پروپاقرص اکسپو ۲۰۲۰ دبی از همه غرفه‌های این نمایشگاه جهانی و رویداد بزرگ بازدید کرده است.

فارس عزیز احمد، ۴۸ ساله، از ماه اکتبر بیش از ۷۰ بار از دروازه‌های اکسپو گذشته و مطمئن است که تمام ۲۰۰ غرفه نمایشگاه را دیده است.

این مهندس مکانیک اهل سوریه حتی از کار دولتی خود مرخصی گرفته ست تا بتواند در سه هفته پایانی اکسپو، هر روز به این نمایشگاه سر بزند. او معتقد است که با وجود بارها بازدید از اکسپو دبی، هنوز هم هر بار چیز جدیدی برای لذت بردن کشف می‌کند.

پاسخ او به این سوال که چطور به یکی از پرشورترین حامیان اکسپو تبدیل شد، این است: «دانش کسب می‌کنم. اکسپو به من اطلاعات می‌دهد. به من قدرت بیشتری می‌دهد تا به آینده بنگرم. مرا قدرتمند می‌کند و ایده‌های بیشتری به من می‌دهد. هربار چیز جدیدی می‌یابم.»

قبل از اینکه کارکنان غرفه‌ها چهره‌های آشنا در صف‌ را تشخیص دهند، او ساعت‌ها در همین صف‌ها منتظر می‌ماند و به یاد می‌آورد که یک بار در مدت سه روز، ۱۲ ساعت در صف ایستاد.

احمد بیش از ۱۶ سال است که در امارات متحده عربی زندگی می‌کند و می‌گوید که نمایشگاه جهانی به او این فرصت را داده که با کشورهایی که قبلا نمی‌شناخته است، آشنا شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به غیر از غرفه‌های عظیمی که در لیست «بایدها» قرار دارند، کشورهای آفریقایی و کشورهای جزیره‌ای هم توجه او را به خود جلب کرده‌اند. فیجی، آنگولا، پاپوآ گینه نو و باهاماس برخی از غرفه‌هایی‌اند که او در کنار غرفه‌های امارات، عربستان سعودی، صربستان و ایتالیا از بازدید مجدد آن‌ها لذت می‌برد.

رفت‌وآمدهای مکرر او موجب شد برخی غرفه‌ها مانند غرفه آلمان برای دسترسی سریع به او اجازه عبور ویژه بدهند تا مجبور نباشد هر روز در صف بایستد. غرفه آلمان محبوب‌ترین غرفه برای او است؛ چرا که درباره انرژی بادی، خورشیدی و حرارتی به او نکاتی آموخته که برای شغلش هم یک آموخته ارزشمند و مفید خواهد بود.

کارکنان غرفه آلمان تایید کردند که احمد حدود ۵۰ بار از غرفه آن‌ها بازدید کرده است.

او پاسپورت‌های زرد و سفید اکسپو پر از مهر غرفه‌هایی را که از آن‌ها بازدید کرده، گرد آورده است. پاسپورت سفید به طرفدارانی داده می‌شود که  ۱۰۰ مهر غرفه یا بیشتر را در پاسپورت زرد جمع کرده باشند.

احمد یکی از هزاران نفری است که در چند هفته آخر این رویداد در سایت اکسپو حضور داشت. او گفت: «وقتی اکسپو تمام شود، من خیلی دلتنگ آن خواهم شد. دلم برای دوستانم، برای غرفه‌ها تنگ خواهد شد. با کارکنان غرفه‎‌ها دوست شده‌ام. دلم برای همه‌چیز تنگ می‌شود.»

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز شد و روز پنجشنبه به پایان می‌رسد.

بیشتر از جهان