آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه روسیه اعلام کرد

نمایندگان مجلس دومای روسیه به دلیل پشتیبانی از تلاش‌های کرملین برای نقض استقلال و تمامیت ارضی اوکراین تحریم شدند

تحریم‌های تازه شماری از صنایع دفاعی روسیه را نیز در بر می‌گیرد-MIKHAIL KLIMENTYEV / SPUTNIK / AFP

جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه، ۲۴ مارس، تحریم‌های تازه‌ای را علیه بیش از ۴۰۰ تن از افراد پرنفوذ در روسیه اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید کسانی در فهرست تازه تحریم گنجانده شدند که از سیاست جنگی کرملین نفع شخصی می‌برند و در نتیجه، «باید در درد و زخم‌های این سیاست نیز سهیم شوند».

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز از قرار گرفتن نام ۳۲۸ نماینده مجلس دومای روسیه، شرکت‌های دفاعی روسی و رئيس یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های روسیه که از متحدان اصلی ولادیمیر پوتین است، در این فهرست خبر داد و گفت که ایالات متحده آمریکا همچنان هزینه‌های پوتین برای به راه انداختن جنگ در اوکراین را بالاتر می‌برد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد تحریم‌های تازه عاملان موثر در تهاجم روسیه به اوکراین را هدف می‌گیرند و بر این نکته تاکید کرد که این اقدام در هماهنگی با اقدام‌های مشابه اتحادیه اروپا، بریتانیا و کانادا، اتخاذ می‌شود و بازتابی از یکپارچگی در جبهه ضدپوتین است.

نمایندگان مجلس دومای روسیه به دلیل پشتیبانی از تلاش‌های کرملین برای نقض استقلال و تمامیت ارضی اوکراین از جمله تصویب پیمان‌هایی که استقلال خودخوانده دو منطقه شرق اوکراین را به رسمیت می‌شناسد، تحریم شدند. افزون بر تک تک نمایندگان دومای روسیه، خود این نهاد نیز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده درباره تراکنش‌های مرتبط با طلا با بانک مرکزی روسیه هم راهنمای تازه‌ای صادر کرد. این راهنما روشن می‌کند که هرگونه دادوستد مرتبط با ذخیره طلای بانک مرکزی فدراسیون روسیه مشمول تحریم‌های موجود می‌شود.

تحریم‌های تازه شماری از صنایع دفاعی روسیه را نیز در بر می‌گیرد؛ صنایع موشکی تاکتیکی و مدیر عامل آن، بوریس ویکتورویچ ابنسوف، دفتر طراحی ریازان گلوبوس، شرکت صنایع هوایی اسمولنسک، دفتر طراحی مهندسی سایوز تورایوا، موسسه پژوهشی علمی مهندسی مکانیک ایمنی باخیروا، شرکت تکماش و صنایع هلی‌کوپترسازی روسیه شماری از شرکت‌ها و صنایعی‌اند که به دلیل مشارکت در ساخت و تولید محصولاتی که در جنگ اوکراین به کار گرفته می‌شود، تحریم شده‌اند.