نخست‌وزیر اسرائیل ناگهانی به مصر سفر کرد

بنا به گزارش‌ها، محمد بن زاید، ولیعهد امارات متحده عربی، نیز در شرم‌الشیخ حضور دارد.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائيل- Maya Alleruzzo / POOL / AFP

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائيل،  روز دوشنبه ۲۱ مارس برای دیداری ناگهانی با عبدالفتاح سیسی، رئيس جمهوری مصر، به شرم‌الشیخ سفر کرد. این در حالی صورت می‌گیرد که بنا به گزارش‌ها، محمد بن زاید، ولیعهد امارات متحده عربی، نیز در شرم‌الشیخ حضور دارد. 

به گزارش اورشلیم پست، خبر سفر نخست‌وزیر اسرائیل  به مصر تأیید شده است، اما برنامه سفر وی آشکار نیست.

پیش‌تر خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی از سفر ولیعهد این کشور به شرم‌الشیخ، در  کناره دریای سرخ، گزارش داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیدار پیشین نفتالی بنت و عبدالفتاح سیسی در سپتامبر سال گذشته نیز در شرم‌الشیخ روی داد و در جریان آن روابط دوجانبه امنیتی و مسائل اقتصادی و جغرافیایی میان این دو کشور همسایه مورد گفت‌وگو قرار گرفت. در آن زمان برای نخستین بار پس از یک دهه رهبران این دو کشور با یکدیگر دیدار کردند. 

نخست وزیر اسرائيل پس از دیدار سپتامبر سال گذشته گفت: «ما پایه‌ای برای تعمیق روابط در آینده بنا کردیم»، و یک منبع دیپلماتیک گفت میان این دو رهبر دوستی بسیار پراهمیتی شکل گرفت.

یکی از مسائلی که در گفت‌وگوهای سپتامبر سال گذشته میان مصر و اسرائيل بررسی شد، راه‌اندازی یک مسیر پروازی میان تل‌آویو و شرم‌الشیخ بود. دفتر نخست‌وزیری اسرائيل هفته گذشته اعلام کرد که پروازها در این مسیر از  ماه آینده آغاز می‌شوند. 

مصر تا چند دهه تنها کشور عربی محسوب می‌شد که اسرائيل را به رسمیت می‌شناخت. اما در پی «پیمان ابراهیم» که به ابتکار دونالد ترامپ، رئيس جمهوری پیشین ایالات متحده، شکل گرفت، شمار دیگری از کشورهای عربی و مسلمان، از جمله امارات متحده عربی، نیز روابط رسمی خود را با اسرائیل آغاز کردند.

بیشتر از جهان