یک استکان چهار سال در مثانه زن تونسی گیر کرده بود

معمولا اجسام خارجی که در مثانه پیدا می‌شوند، ماهیت جنسی دارند

تصویر رادیولوژی از استکان درون بدن زن تونسی-AhmedChaabouni/ sciencedirect

زنی که پزشکان گمان می‌کردند دچار عفونت ادراری است، درواقع یک استکان شیشه‌ای در مثانه‌اش گیر کرده بود.

به گزارش مجله پزشکی ساینس دایرکت، زنی ۴۵ ساله با داشتن علائم عفونت ادراری، مثل نشت ادرار، به بیمارستان مراجعه کرد و گفت پیش‌ از این هم درگیر التهاب مثانه بوده ولی هرگز پیگیری نکرده است. در پرونده او گزارش شده بود این زن باوجود نبود خون در ادرارش و نیز نداشتن بی‌اختیاری در ادرار، تعداد گلبول‌های قرمز خون او بالاتر از حد طبیعی بوده و همین نشان از مبارزه بدن با عفونت داشت.

دکتر احمد الشعبونی در گزارش پزشکی خود نوشت پس از آن‌که تصاویر رادیولوژی نشان داد داخل مثانه این زن یک استکان وجود دارد، پزشکان مات و مبهوت ماندند. لیوانی شیشه‌ای با لایه‌ای از سنگ‌ مثانه به عرض هشت سانتی‌متر پوشانده شده بود. این در حالی است که سنگ‌های مثانه به‌طورمعمول آن‌قدر کوچک‌ هستند که با چشم غیرمسلح قابل شناسایی نیستند.

این زن تونسی فاش کرد چندین سال پیش از لیوان نوشیدنی به‌ قصد ارضای جنسی استفاده کرده است. چیزی که در نهایت او را به بیمارستان کشانده بود این بود که ظاهرا به‌ جای آن‌که لیوان را در واژنش فرو کند، آن را وارد مجرای ادرار خود کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معمولا اجسام خارجی که در مثانه پیدا می‌شوند، ماهیت جنسی دارند. افراد این اشیاء را وارد مثانه‌شان می‌کنند و خودشان نمی‌توانند آن‌ها را خارج کنند و بعد هم با شرمندگی ناشی از آن، به پزشک مراجعه نمی‌کنند و یا از ابتدا با او صادق نیستند.

پزشکان پیش‌ از این هم بارها گزارش‌هایی مبنی بر یافتن وسیله‌های مختلف در مثانه داده‌اند که یا به‌دلیل مشکلات روانی افراد بوده است و یا به‌قصد لذت که در هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.

این زن پس از تشخیص پزشکان مورد عمل جراحی قرار گرفت و سنگ مثانه که لیوان شیشه‌ای را درون خود داشت، از بدنش خارج شد. بعد از شکافتن سنگ، شیشه هنوز هم پس از سال‌ها در بدن او سالم مانده بود.

بنا به گزارش پزشکان دو روز بعد حال او بهبود یافت و به خانه برگشت.

بیشتر از جهان