آزمایش کرونا برای مسافران واکسینه‌شده به مقصد امارات حذف شد

بر اساس قوانین جدید امارات، استفاده از ماسک در فضای باز اختیاری است اما در فضاهای داخلی عمومی همچنان اجباری است

پیش از این، از تمام مسافران ورودی به امارات در فرودگاه‌های این کشور تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شد - KARIM SAHIB / AFP

با توجه به بازگشت تدریجی به زندگی عادی پس از دوران همه‌گیری کرونا و میزان بالای واکسیناسیون در امارات متحده عربی، مقام‌های این کشور تصمیم گرفتند محدودیت‌های پیشین در حوزه‌های مختلف ورزشی و اجتماعی و قوانین مربوط به سفر و حضور در مراکز تجاری و تفریحی را کاهش دهند. 

به گزارش خبرگزاری امارات، برخی از شیوه‌نامه‌های سفر به این کشور شامل مدت قرنطینه، آزمایش پی‌سی‌آر و استفاده از ماسک که سازمان ملی مدیریت اضطراری بحران و بلایا اعلام کرده بود، از روز شنبه، ۲۶ فوریه، تغییر کرده است.

بر این اساس، کسانی که از خارج از این کشور قصد سفر به امارات را دارند، لازم است گواهی واکسیناسیون تایید شده ارائه دهند؛ اما مسافران واکسینه‌نشده می‌توانند با نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر (ظرف ۴۸ساعت) به این کشور سفر کنند. مسافرانی که هیچ‌کدام از این مدارک را ندارند، باید گواهی همراه با کد دیجیتالی ارائه کنند؛ مبنی بر اینکه ظرف یک ماه قبل از تاریخ سفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

پیش از این، از تمام مسافران ورودی به امارات در فرودگاه‌های این کشور تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شد که در صورت مثبت شدن، مسافر باید ۱۴ روز در مکانی مشخص و با هزینه خود قرنطینه می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین با توجه به شیوه‌نامه جدید کووید-۱۹ امارات متحده عربی، استفاده از ماسک در فضای باز اختیاری اما در فضاهای داخلی عمومی اجباری است، سینماها با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند و فعالیت‌ در باشگاه‌های ورزشی برای همه گروه‌های سنی که گواهی واکسن یا جواب منفی پی‌سی‌آر (به مدت ۹۶ساعت) داشته باشند، مجاز اعلام شده است.

در کنار این موارد، تصمیم گرفته شد اجبار قرنطینه برای افرادی که با یک فرد مبتلا به کووید-۱۹ در تماس‌اند اما هیچ علائم مبنی بر ابتلا ندارند، لغو شود. با این حال، اگر این افراد کارمند بخش‌های دولتی باشند، لازم است به مدت پنج روز متوالی آزمایش‌ پی‌سی‌آر دهند تا اطمینان حاصل شود که آلوده نیستند.

از اواسط اکتبر ۲۰۲۱، آمار مرگ‌ومیر در امارات در اثر کووید-۱۹ نادر و تعداد مبتلایان روزانه کمتر از ۱۰۰ مورد بوده است. نرخ واکسیناسیون نیز به بیش از ۲۰۰ دوز در هر ۱۰۰ نفر رسیده است.  

در نوامبر ۲۰۲۱، بر اساس رتبه‌بندی کشورها در زمینه «تاب‌آوری دربرابر کووید» که خبرگزاری بلومبرگ هر ماه منتشر می‌کند، ٰاعلام شد که امارات متحده عربی در رتبه نخست قرار گرفته است.

رتبه‌بندی «تاب‌آوری دربرابر کووید» هر ماه از کشورهایی را که توانسته‌اند همه‌گیری کرونا را با کمترین تغییرات اجتماعی و اقتصادی، به‌طور موثرتر مدیریت کنند، گزارش می‌دهد. این رتبه‌بندی با استفاده از ۱۲ شاخص که مهار ویروس، کیفیت مراقبت‌های بهداشتی، پوشش واکسیناسیون، تعداد کلی مرگ‌ومیر و پیشروی به‌سمت ازسرگیری سفرها را پوشش می‌دهد، چگونگی واکنش ۵۳ اقتصاد بزرگ جهان به همه‌گیری کرونا را مقایسه می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، از یک‌ سال پیش تاکنون که این رتبه‌بندی انجام می‌شود، امارات متحده عربی در زمینه مهار همه‌گیری یکی از بهترین عملکردها را داشته است.

بیشتر از جهان