والیبال ایران قهرمان آسیا شد

قدرت‌نمایی آسیایی ستاره‌های والیبال ایران در تهران

عکس از سایت فدراسیون والیبال ایران - جشن قهرمانی آسیا

تیم ملی والیبال ایران به طلای قهرمانی آسیا رسید. این نمایشی از قدرت والیبال ایران در آسیاست و رشد تحسین‌برانگیز والیبال ایران را در نسل اخیر نشان می‌دهد.

والیبال ایران در قهرمانی آسیا روزهای باشکوهی را پشت سر گذاشت، پیروزی‌های پی در پی و به خصوص پیروزی جنجالی قبل از فینال مقابل کره جنوبی، تیم ملی ایران را برای قهرمانی آماده کرده بود. استرالیا در همین تورنمنت پیش‌تر ایران را شکست داده بود اما در سالن آزادی تهران با تماشاگران پرشمار، که البته فقط در دو سکو به زنان ایرانی اجازه حضور داده شد، همه چیز برای قهرمانی ایران در فینال مهیا بود و این‌بار استرالیا به شکست ۳ - صفر مقابل ایران تن داد تا ایران در روز قهرمانی چهره‌ای مقتدر از یک تیم جذاب را نشان دهد. (ست‌ها: ۲۵ - ۱۴، ۲۵ - ۱۵ و ۲۵ - ۲۱) 

والیبال ایران پیش از این نیز دو بار قهرمان آسیا شده بود. اولین بار سال ۲۰۱۱ در سالن آزادی تهران با مربیگری ولاسکو و دومین بار در دوبی و سال ۲۰۱۳. قهرمانی سوم ایران برای این نسل از والیبال لازم بود، از این منظر که تکرار قدرت‌نمایی والیبال در آسیا نشان از متوقف نشدن روند والیبال در ایران دارد.

سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن بازیکنانی بودند که در تیم ایران بازی کردند. این تیم با تغییراتی که شاید ایگور کولاکوویج، سرمربی تیم ملی ایران در نظر بگیرد، به زودی در جام جهانی رویاهای بزرگ‌تری را پیگیری می‌کند که یکی از آنها کسب سهمیه المپیک است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی رده‌بندی والیبال قهرمانی آسیا بین تیم‌های ژاپن و کره جنوبی برگزار شد. در این مسابقه ژاپنی‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک کره جنوبی را شکست دهند و به عنوان سوم دست یابند.

تیم رویایی آسیا در پایان مسابقات از سوی کمیته فنی بازی‌ها انتخاب شد:

ارزشمندترین بازیکن: توماس ادگار از استرالیا

دریافت کننده: یوکی ایشیکاوا از ژاپن، ساموئل واکر از استرالیا

بهترین مدافع: یانگ سوک شیم از کره جنوبی، سید محمد موسوی از ایران

بهترین پشت خط زن: امیر غفور از ایران

بهترین پاسور: سعید معروف از ایران

بهترین لیبرو: تاکاهیرو یاماموتو از ژاپن

بیشتر از ورزش