اسرائیل به گردشگران واکسن‌نزده اجازه ورود می‌دهد

مسافران باید قبل و پس از سفر به اسرائیل آزمایش کرونا بدهند و نتیجه آن منفی باشد

از آغاز همه‌گیری کرونا، اسرائیل نظارت‌های مرزی شدیدی به اجرا درآورد - JACK GUEZ / AFP

اسرائیل از آغاز مارس به گردشگران واکسن‌نزده اجازه می‌دهد دوباره به کشور برگردند.

روز یکشنبه، ۲۰ فوریه (۱ اسفند) نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، با اشاره به روند رو به کاهش تلفات کرونا و نیز کاهش محدودیت‌ها در پی آن، این تصمیم را اعلام کرد.

او گفت: «شاهد کاهش مداوم آمار ابتلا هستیم، بنابراین زمان رفع تدریجی محدودیت‌ها فرا رسیده است.»

از آغاز همه‌گیری کرونا، اسرائیل نظارت‌های مرزی شدیدی به اجرا درآورد و در پایان سال ۲۰۲۱ نیز در واکنش به شیوع سویه اومیکرون، بار دیگر محدودیت‌ها را تشدید کرد.

از اول مارس ۲۰۲۲، مسافران چه واکسن زده باشند چه خیر، در صورتی که دو آزمایش کووید را (یکی قبل از عزیمت از اسرائیل و یکی هنگام ورود) انجام داده باشند، اجازه ورود خواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برای آزمایش قبل از عزیمت، نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر (که در محدوده ۷۲ ساعت پیش از پرواز به اسرائیل انجام شده باشد) یا آزمایش پادتن (که در بازه زمانی ۲۴ ساعت پیش از پرواز انجام شده باشد) قابل قبول است.

مسافران هنگام ورود به اسرائیل نیز باید پیش از ترک فرودگاه، به هزینه‌ خود، آزمایش پی‌سی‌آر بدهند.

تمام مسافران وارد شده به کشور باید تا رسیدن نتایج آزمایش پی‌سی‌آر یا تا سپری شدن ۲۴ ساعت، در قرنطینه خانگی به‌سر برند. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، فرد باید حداقل به مدت ۱۴ روز( که با دادن آزمایش دوم پی‌سی‌آر در روز هفتم، قابل کاهش است) در قرنطینه خانگی باقی بماند.

اکنون که آخرین موج ابتلا در حال محو شدن است و موارد ابتلای جدید کاهش شدیدی یافته است، محدودیت‌های ورود برای اسرائیلی‌هایی نیز که می‌خواهند به کشور برگردند، کمتر می‌شود و دیگر لازم نیست برای سوار شدن به هواپیماهای عازم آن کشور، گواهی منفی بودن آزمایش پی‌سی‌آر ارایه دهند.

این تحول در پی کاهش محدودیت‌های ورود، و ضوابط داخلی مقابله با کرونا در کشورهای سراسر جهان صورت می‌گیرد.

استرالیا نیز امروز، دوشنبه، ۲۱ فوریه (دوم اسفند) ، برای نخستین بار طی دو سال گذشته، مرزهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی گشود.

نخستین مسافران ورودی اندکی بعد از ساعت شش صبح دو‌شنبه، با پرواز شرکت هواپیمایی ژاپن از مبدا توکیو و پرواز شرکت هواپیمایی کانتاس از مبدا لس‌آنجلس، وارد آن کشور شدند.

از مارس ۲۰۲۰ به بعد، این نخستین بار است که مسافرانی از سراسر جهان می‌توانند وارد استرالیا شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان