زرتشت احمدی راغب دوباره دستگیر شد

این کنشگر مدنی به دلیل اعتصاب غذا در زندان به بیماری‌های متعددی مبتلا شده است

زرتشت احمدی راغب آتش‌نشان است اما به دلیل سابقه فعالیت‌های مدنی و سیاسی، پس از ۱۷ سال کار از شهرداری تهران اخراج شد  - radioneda

ماموران امنیتی در ایران صبح روز دوشنبه، ۲ اسفند، با هجوم به منزل شخصی زرتشت احمدی راغب، بار دیگر این کنشگر مدنی را دستگیر کردند و به مکان نامعلومی بردند.

این نیروها در جریان بازداشت احمدی راغب، منزلش را تفتیش کردند و برخی از وسایل شخصی‌ او را نیز با خود بردند.

زرتشت احمدی راغب آتش‌نشان است اما به دلیل سابقه فعالیت‌های مدنی و سیاسی، پس از ۱۷ سال کار از شهرداری تهران اخراج شد. او یکی از امضاکنندگان بیانیه موسوم به «۱۴ نفر» است که امضاکنندگان آن خواستار استعفا و کناره‌گیری علی خامنه‌ای شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماموران امنیتی حکومت ایران در شهریور ۱۳۹۸ با هجوم به منزل شخصی احمدی راغب او را با خشونت و دشنام دستگیر کردند. او مدتی در سلول انفرادی بود و در دی‌ ماه ۱۳۹۹، با پایان دوران محکومیتش، از زندان بزرگ تهران آزاد شد؛ اما قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران پرونده جدیدی با «اتهام تبلیغ علیه نظام» را علیه او مطرح کرد.

زرتشت احمدی راغب از سال ۱۳۹۴ تاکنون بارها به عناوین مختلف مثل «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران»، «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام»، «تشویش اذهان عمومی»، «برهم زدن امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی» دستگیر شده است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، در ۱۶ تیر ۱۴۰۰ نیز ماموران امنیتی منزل این فعال مدنی را تفتیش کرده بودند.

احمدی راغب تاکنون دو بار در اعتراض به وضعیت خود و دیگر زندانیان در زندان اعتصاب غذا کرده که در یکی از این موارد، اعتصاب غذای او ۷۵ روز طول کشید. در پی این اقدام، او به بیماری‌هایی مثل کمسویی چشم، اختلال تنفسی، پایین آمدن فشارخون، خونریزی معده، کاهش وزن، درد در ناحیه قفسه سینه و قلب، خونریزی ناشی از چسبندگی بافت روده و گرفتگی عروق مغزی مبتلا شد.