پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز بیروت

 ارتش اسرائیل پس از شناسایی پهپادی که از سمت لبنان به داخل اسرائیل آمده بود، اقدام به پرتاب موشک‌های دفاعی جهت رهگیری آن کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد صدای مهیبی روز جمعه در بیروت پایتخت لبنان شنیده شد که احتمالا ناشی از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز آن شهر در ارتفاع پایین بوده است.

به گزارش این خبرگزاری، ارتش اسرائیل پیشتر اعلام کرد پدافند هوایی اوایل جمعه پس از دریافت هشدار نفوذ یک شیء پرنده از لبنان به داخل حریم هوایی اسرائیل فعال شد و جنگنده‌های ارتش به پرواز درآمدند.

در همین حال، وبسایت امنیتی «آرورا اینتل» در توئیتی نوشت، به دنبال اعلام حزب‌الله لبنان و پذیرش مسئولیت نفوذ پهپادی در داخل اسرائیل، هواپیماهای ارتش اسرائیل اوایل روز جمعه بر فراز بیروت به پرواز در آمدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی در همین زمینه نوشت، ارتش اسرائیل پس از شناسایی پهپادی که از سمت لبنان به داخل اسرائیل آمده بود، اقدام به پرتاب موشک‌های دفاعی جهت رهگیری آن کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود همچنین گفته است که ساعاتی بعد تحقیقات انجام شده نشان دادند که پهپاد مذکور موفق شد به لبنان بازگردد. در این بیانیه اشاره‌ای به حزب‌الله و ارتباط آن گروه با پهپاد نشده است.

ارتش اسرائیل در این بیانیه از هواپیمای بدون سرنشین مورد اشاره با نام «حسن» یاد کرده و نوشته است که این پهپاد توانست ماموریتش را انجام داده و به لبنان برگردد.

این دومین گزارش از نفوذ پهپادهای گروه شبه‌نظامی شیعه حزب‌الله مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به داخل اسرائیل است. اسرائیل روز پنجشنبه از رهگیری و انهدام یک پهپاد در حریم هوایی خود خبر داد.

این خبر یک روز پس از آن منتشر شد که حسن نصرالله رهبر حزب‌الله گفت این گروه در حال تولید پهپادهای نظامی است و به توانسته به فناوری تبدیل موشک به سلاح‌هایی با قابلیت هدایت‌شوندگی دقیق دست یابد.