ولیعهد بحرین به اسراییل سفر می‌کند

بحرین یکی از چهار کشور عربی است که سال گذشته روابط خود را با اسراییل عادی‌سازی کرد

ولیعهد بحرین دعوت نخست‌وزیر اسرائیل را پذیرفت-Haim ZACH / GPO / AFP

رسانه‌های اسرائیل روز چهارشنبه گزارش دادند که شاهزاده سلمان بن حامد الخلیفه، ولیعهد بحرین دعوت نفتالی بنت،‌ نخست‌وزیر اسراییل برای سفر به این کشور را پذیرفته است.

وب‌سایت وای‌نت به نقل از عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین گزارش داد که ولیعهد این کشور به زودی به اسراییل سفر می‌کند.

بنت در سفر تاریخی شامگاه دوشنبه برای نخستین بار به بحرین رفت و با حامد بن عیسی الخلیفه، پادشاه و ولیعهد و شماری از وزرا و نمایندگان جامعه یحودی بحرین ملاقات کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر اسرائیل در منامه، پایتخت بحرین به خبرنگاران گفت که به دنبال معماری جدید منطقه‌ای با حضور کشورهای میانه‌روی عرب و غیرعرب است تا در مقابل دشمنانی که به ترور و آشوب ایجاد می‌کنند، بایستند. اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند.

بیانیه مشترکی که پس از دیدار بنت با مقامات ارشد بحرین منتشر شد، حاکی از آن است که دو طرف درباره تقویت همه‌جانبه روابط دوجانبه، تهدید‌های هسته‌ای در منطقه، فعالیت‌های تروریستی، تندروی مذهبی، فقر و چالش‌های اجتماعی گفت‌و‌گو کردند.

سفر بنت تنها دو هفته پس از آن انجام شد که اسراییل و بحرین نخستین توافق همکاری امنیتی را امضا کردند. این توافق روابط دفاعی دوجانبه را رسمیت می‌بخشد.

بحرین یکی از چهار کشورهای عربی است که مهرماه سال گذشته پس از امضا پیمان ابراهیم بین امارات متحده عربی و اسراییل، روابط خود را با اسراییل عادی‌سازی کرد.

سفر نخست‌وزیر اسراییل به بحرین در شرایطی انجام شد که نمایندگان دولت او هم‌اکنون در وین حضور دارند. جایی که مذاکرات احیای برجام بین ایران، اروپا، روسیه، چین و آمریکا در جریان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بنت در سفر به بحرین از مقامات این کشور خواست در مقابل ایران بایستند.

بیشتر از جهان