گفت‌وگوی نخست‌وزیر اسرائیل و ولیعهد بحرین درباره ایران

فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران تبدیل به یک تهدید مشترک برای کشورهای عرب منطقه و اسرائیل شده است

بحرین، که در ماه اوت گذشته و اندکی پس از امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل توافق کرد-AFP

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین روز پنجشنبه درباره ایران و همچنین مشارکت احتمالی بحرین در طرح تاسیس یک کارخانه واکسن‌سازی در اسرائیل گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دو طرف بیانیه‌های جداگانه‌ای در مورد گفت‌وگوی تلفنی امروز خود منتشر کرده‌اند، اما فقط طرف بحرینی به ایران، به عنوان یکی از موضوع‌های مورد گفت‌وگو، اشاره کرده است.

حساب رسمی دولت بحرین در توییتر نوشته است که شیخ سلمان آل خلیفه و بنیامین نتانیاهو بر اهمیت «شرکت کشورهای منطقه در هرگونه مذاکره درباره پرونده هسته‌ای ایران، تاکید کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دفتر نتانیاهو گفته است وی درباره سفر به بحرین پس از پایان همه‌گیری کرونا صحبت کرده و طرف بحرینی نیز از تمایل خود به پیوستن احتمالی منامه به طرح تاسیس کارخانه واکسن‌سازی در اسرائیل گفته است.

بحرین، که در ماه اوت گذشته و اندکی پس از امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل توافق کرد، از جمله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است که درباره اهداف فعالیت‌های هسته‌ای ایران تردید دارد.

فعالیت‌های هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای ایران تبدیل به یک تهدید مشترک برای کشورهای عرب منطقه و اسرائیل و نزدیکی آنها، که انتقادهای جدی در مورد توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران دارند، شده است.

با روی کار آمدن دولت جو بایدن در ایالات متحده و احتمال مذاکره برای بازگشت واشینگتن و تهران به تعهدات خود در توافق ۱۳۹۴ یا برجام، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه خواستار حضور در مذاکرات احتمالی شده‌اند.

تهران، ضمن رد مذاکره دوباره بر سر توافقی که پیشتر درباره آن مذاکره شده است، می‌گوید طرف‌های برجام مشخص است و در صورت نیاز به مذاکره برای حل و فصل مسائل پیش آمده، نیازی به حضور دیگر کشورها نیست.