نجات بارسا از شکست در دربی در ثانیه‌های پایانی

تیم فوتبال بارسلونا هم اکنون با ۳۹ امتیاز از ۲۳ بازی و یک بازی کمتر نسبت به دیگر رقبا، در رده چهارم جدول قرار دارد

بازی خوب بارسا در نیمه نخست باعث شد که اسپانیول بیشتر در زمین خود به دفاع مشغول باشد و به ضد حملات اتکا کند - Pau BARRENA / AFP

دربی حساس بارسلونا در هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لالیگا اسپانیا برگزار شد و تیم‌های اسپانیول و بارسا در یک دیدار جذاب و دیدنی، به تساوی ۲-۲ رسیدند.

بارسا که در این مسابقه مهمان تیم همشهری خود اسپانیول بود، بازی را طوفانی آغاز کرد و چیزی از شروع بازی نگذشته بود که پدری موفق شد در دقیقه ۲ مسابقه، دروازه میزبان را باز کند. جوردی آلبا در این مسابقه نیز مانند دیگر دیدارهای بارسلونا موثر بود و ارسال او در آستانه دروازه به پدری رسید و او راحت‌ترین کار ممکن یعنی گلزنی را انجام داد و بارسا را یک بر هیچ پیش انداخت.

بازی خوب بارسا در نیمه نخست باعث شد که اسپانیول بیشتر در زمین خود به دفاع مشغول باشد و به ضد حملات اتکا کند. آداما ترائوره، خرید جدید بارسا، که دومین بازی خود را برای این تیم انجام می‌داد، در این مسابقه نیز بسیار تاثیرگذار بود و بارها از سمت راست به دروازه میزبان حمله کرد. او در دقیقه ۳۷ مسابقه فرصت خوبی برای گلزنی داشت که دیه‌گو لوپز، دروازه‌بان اسپانیول، مانع آن شد.

ضدحملات خطرناک اسپانیول در دقیقه ۴۰ نتیجه داد و سرجی داردار روی پاس دی توماس موفق شد گل تساوی را به دروازه بارسا وارد کند تا تیمش بازنده به رختکن نرود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بارسا در نیمه دوم بازهم زودتر از میزبان و در دقیقه ۵۷ با ضربه گاوی به گل دوم رسید اما داور ویدیویی گل او را مردود اعلام کرد تا خوشحالی ژاوی خیلی زود به پایان برسد.

ضد حملات اسپانیول در نیمه دوم خطرناک‌تر از نیمه اول بود و بیرون رفتن آرائوخو، مدافع بارسا، به دلیل مصدومیت این فرصت را به دی‌توماس، مهاجم میزبان، داد تا در دقیقه ۶۴ و روی غفلت گارسیا دروازه ترشتگن را باز کند و میزبان را دو بر یک پیش اندازد.

ژاوی که می‌دانست شکست در این مسابقه شانس آن‌ها برای ماندن در رتبه چهارم جدول و کسب سهمیه را کم خواهد کرد، تصمیم گرفت تمام مهره‌های هجومی خود را به زمین بفرستد. با این حال ضد حملات اسپانیول تا انتهای بازی ادامه داشت و درگیری مهاجمان این تیم با مدافعان بارسا باعث شد تا پیکه از بارسا و نیکو از اسپانیول از بازی اخراج شوند. سرانجام لوک دیونگ نیمکت‌نشین که تنها چند دقیقه از ورودش به زمین مسابقه گذشته بود، در دقیقه ۹۶ و وقت‌های تلف‌شده پیام‌آور شادی‌ برای بارسا بود و ضربه سر او روی ارسال آداما ترائوره باعث شد دروازه میزبان باز شود و ژاوی و بارسا از یک شکست حتمی نجات پیدا کنند و بازی با نتیجه ۲-۲ به پایان برسد.

مدیران و سرمربی بارسا لوک دی یونگ را که در زمان رونالد کومان از سویا به‌صورت قرضی به خدمت گرفته شد، خریدی اشتباه قلمداد می‌کردند اما او حالا بازیکنی کلیدی و تاثیرگذار به نظر می‌رسد که در پنج بازی برای بارسا، چهار گل به ثمر رسانده است.

در حالی که بارسایی‌ها باید از شکست نخوردن در این مسابقه خوشحال باشند، ژاوی، سرمربی این تیم، در پایان مسابقه از عقب ماندن از کورس قهرمانی صحبت کرد. بارسا ۱۵ امتیاز از تیم صدرنشین یعنی رئال مادرید فاصله دارد؛ اما ژاوی هنوز به قهرمانی تیمش در این فصل امیدوار است؛ چیزی که در واقعیت غیرممکن به نظر می‌رسد.

ژاوی پس از تساوی در این مسابقه گفت: «ما باید کار را همان نیمه اول تمام می‌کردیم. باید گل دوم را خیلی زود می‌زدیم اما این‌گونه نشد. تاوان اشتباهات خود را دادیم و بازی به تساوی کشیده شد و حالا یک قدم به عقب بازگشتیم؛ رسیدن به قهرمانی خیلی سخت است اما باز به تلاشمان ادامه خواهیم داد.»

بارسا در این مسابقه دو مدافع کلیدی خود را از دست داد؛ پیکه که اواخر بازی با کارت قرمز داور مواجه شد و آروئوخو نیز به دلیل مصدومیت مجبور شد زمین را ترک کند. بازی بعدی بارسا در لیگ اسپانیا مقابل والنسیا خواهد بود و باید دید ژاوی در خط دفاعی با غیبت این دو مدافع اصلی تیم چه خواهد کرد.

تیم فوتبال بارسلونا هم اکنون با ۳۹ امتیاز از ۲۳ بازی و یک بازی کمتر نسبت به دیگر رقبا، در رده چهارم جدول قرار دارد.

بیشتر از فوتبال