آغاز به‌کار کنفرانس بین‌المللی پاریس برای محافظت از اقیانوس‌ها

صید بی‌رویه ماهی‌ها و سایر آبزیان یکی از مشکلات کنونی است

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز جمعه این کنفرانس را که از حمایت سازمان ملل متحد برخوردار است، افتتاح کرد-LUDOVIC MARIN / POOL / AFP

سران و مقام‌های ارشد کشورهای جهان روز جمعه در فرانسه گرد هم آمدند تا درباره راه‌های محافظت از اقیانوس‌ها در برابر تهدیدهایی مانند صید بی‌رویه و آلودگی‌های پلاستیکی تبادل نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اجلاس با نام «یک اقیانوس» به مدت سه روز در شهر بندری برست در شمال‌غرب فرانسه و در سواحل اقیانوس اطلس برگزار می‌شود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز جمعه این کنفرانس را که از حمایت سازمان ملل متحد برخوردار است، افتتاح کرد و در سخنانی گفت: «قرار است ما در این اجلاس تعهد بدهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، که کشورش میزبان امسال اجلاس سران با موضوع تغییرات اقلیمی خواهد بود، اورزلا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و جان کری، نماینده ویژه دولت آمریکا، از جمله شرکت‌کنندگان در این اجلاس‌اند.

اقیانوس‌ها بیش از ۷۰ درصد سطح کره زمین را تشکیل می‌دهند و دانشمندان برآورد کرده‌اند بین ۵۰ تا ۸۰ درصد حیات در سراسر زمین زیر سطح آب‌های اقیانوس‌ها یافت می‌شود و دست‌کم ۵۰ درصد اکسیژن زمین از اقیانوس‌ها تامین می‌شود.

صید بی‌رویه ماهی‌ها و سایر آبزیان یکی از مشکلات کنونی است و طبق برآوردها، حدود یک پنجم آن به‌صورت غیرقانونی انجام می‌شود. افزایش زباله‌های پلاستیکی و ریزپلاستیک‌ها هم بر حیات در اقیانوس‌ها و آبزیان موجود در آن‌ها اثرات زیان‌باری به جا گذاشته است.