گزینه بایدن برای فرماندهی سنتکام: کاهش تحریم‌ها به خطر تروریسم می‌افزاید

«این خطر وجود دارد که ایران از کاهش تحریم‌ها استفاده کند و بخشی از این منابع مالی را برای پشتیبانی از گروه‌های نیابتی و تروریسم در منطقه به کار ببرد»

ژنرال مایکل کوریلا نامزد فرماندهی سنتکام - MANDEL NGAN / AFP

یک ژنرال ارشد ارتش آمریکا روز سه‌شنبه، ۸ فوریه گفت کاهش تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به افزایش حمایت ایران از گروه‌های نیابتی و تروریسم در منطقه بیانجامد.

به گزارش العربیه، ژنرال مایکل کوریلا نامزد فرماندهی سنتکام، به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «این خطر وجود دارد که ایران از کاهش تحریم‌ها استفاده کند و بخشی از این منابع مالی را برای پشتیبانی از گروه‌های نیابتی و تروریسم در منطقه به کار ببرد.»

ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده کنونی سنتکام، اکنون در امارات متحده عربی است تا درباره افزایش کمک‌های ایالات‌متحده به کشورهای جنوب خلیج‌فارس گفت‌وگو کند. کمک‌‌های ارتش آمریکا پس‌ازآن افزایش می‌یابد که شبه‌نظامیان حوثی که از پشتیبانی ایران برخوردارند، چندین حمله موشکی و پهپادی به عربستان سعودی و امارات متحده انجام دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دوره فرماندهی مک‌کنزی در چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.

ژنرال کوریلا در پاسخ به پرسشی درباره حوثی‌ها گفت: «ایران از حوثی‌ها پشتیبانی مالی می‌کند.»

هنگامی‌که کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا پرسید چرا حوثی‌ها حمله‌های خود به امارات متحده عربی را افزایش داده‌اند، ژنرال کوریلا گفت نظر شخصی او این است که پیشروی‌های نیروهای دولت قانونی یمن در منطقه‌ای سرشار از نفت همچون استان شبوه می‌تواند حوثی‌ها را به افزایش حمله‌ها کشانده باشد.

او در پاسخ به این پرسش که اگر او در ابوظبی مستقر باشد و موشک‌ها و پهپادها به‌سوی او شلیک شوند چه خواهد کرد گفت با سامانه دفاع موشکی پاتریوت آن‌ها را سرنگون می‌کند.

این ژنرال ارشد ارتش آمریکا افزود یکی از کارهایی که آمریکا می‌تواند در پی آن باشد توسعه سامانه دفاعی موشکی و هوایی یکپارچه در کشورهای متحد و شریک با آمریکا در این منطقه است.