هفت میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۱ به دبی سفر کردند

در سال ۲۰۲۲ دبی به دنبال حفظ شهرت خود به‌عنوان یک مقصد ایمن برای سفر است

بازدیدهای بین‌المللی از دبی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ از ۳٫۴ میلیون بازدیدکننده گذشت-Karim SAHIB / AFP

دبی در سال ۲۰۲۱ پذیرای بیش از هفت میلیون بازدیدکننده بود که نشان‌دهنده رشد ۳۲ درصدی گردشگری این شهر نسبت به سال گذشته است.

طبق آخرین آمار منتشرشده توسط دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی (DET) بازدیدهای بین‌المللی از این شهر در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ از ۳٫۴ میلیون بازدیدکننده گذشت.

این آمار نشان می‌دهد که دبی توانسته است با پشت سر گذاشتن افت ناشی از همه‌گیری کرونا به رقم ۷۴ درصد از کل گردشگران در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هلال سعید المری مدیر کل بخش اقتصاد و گردشگری دبی گفت: «این عملکرد برجسته پیش برنده سفر ما به سمت تبدیل شدن به پربازدیدترین مقصد سفر و بهترین شهر جهان برای زندگی و کار است. دبی... نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به‌طور ایمن و درعین‌حال مؤثر عمل کرد و درها را به روی بازدیدکنندگان بین‌المللی گشود و از همه مهم‌تر گشوده نگه داشت. رویکرد هماهنگ، منسجم، فعال و خلاقانه دبی این امکان را به آن داد تا زمینه را برای بهبودی سریع فراهم کند که این امر با افتتاح نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی و جشن‌های جوبیلی (سالگرد ۵۰ سالگی) طلایی امارات متحده عربی، رونق زیادی گرفت.»

کشورهای اروپای غربی ۲۲ درصد از کل بازدیدکنندگان را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص دادند. در رتبه‌های بعدی انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند قرار دارند.

کشورهای جنوب آسیا حدود ۱۸ درصد از بازدیدهای بین‌المللی را تشکیل می‌داد و روسیه، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و اروپای شرقی با هم ۱۵ درصد سهم را داشتند.

در این میان هتل‌های دبی در سه‌ماهه چهارم عملکرد بسیار خوبی داشتند و در تمام اندازه‌گیری‌ها در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ عملکرد بهتری نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری داشتند. میانگین اشغال و پر بودن هتل‌ها ۸۱٫۴ درصد در مقایسه با ۸۰٫۷ درصد در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ بود.

به‌طورکلی، میانگین اشغال هتل‌ها ۶۷ درصد در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۵۴ درصد در سال ۲۰۲۰ بود که یکی از بالاترین نرخ‌های اشغال در کل جهان بود.

در سال ۲۰۲۲ دبی به دنبال حفظ شهرت خود به‌عنوان یک مقصد ایمن برای سفر است. بیش از ۹۴ درصد جمعیت دبی واکسینه شده‌اند و اقدامات بهداشتی و ایمنی آن باعث موفقیت بیشتر گردشگری شهر شده است.

بیشتر از سفر