مارک زاکربرگ و خطر از دست دادن رتبه ۱۰ در فهرست میلیاردرهای جهان

ٖبهای سهام شرکت متا بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته و تقریباً ۲۴۰ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کم شده است

سال گذشته، در پی افزایش قیمت سهام گروه فیسبوک، ثروت مارک زاکربرگ از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت- JOSH EDELSON / AFP

سقوط تاریخی سهام متا در هفته جاری باعث از بین رفتن ۳۱ میلیارد دلار از ثروت شخصی مارک زاکربرگ شده و او را سه پله در فهرست ثروتمندترین افراد جهان بلومبرگ پایین آورده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، زاکربرگ اکنون در رتبه دهم میلیاردرهای بلومبرگ، پس از لری الیسون، بنیان‌گذار اوراکل (Oracle)  و فقط چند صد میلیون دلار بالاتر از موکش آمبانی، سرمایه‌گذار هندی، قرار دارد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با اختلاف زیادی در صدر این فهرست است.

متا پلتفرم، شرکتی که قبلا با نام فیسبوک شناخته می‌شد، پس از گزارش کاهش شدید سودش و از دست دادن تعداد کاربرانش، با ارزیابی مبهمی از چشم‌اندازش روبه‌رو شد. به این ترتیب، این شرکت در حالی که سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای تقویت جایگاهش انجام داده است، روزهای خوبی در بازار سهام ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بهای سهام شرکت متا بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته و تقریباً ۲۴۰ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کم شده است. زاکربرگ ۳۷ ساله، مالک بیش از ۳۹۸ میلیون سهام متا یا ۱۴.۲ درصد از آن است.

بر اساس رده‌بندی بلومبرگ، پس از سقوط کاهش سهام متا، زاکربرگ، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، اکنون ۸۹.۶ میلیارد دلار ثروت دارد که فقط ۴۰۰ میلیون دلار بیشتر از آمبانی، سرمایه‌گذار هندی و ثروتمندترین مرد آسیا است.

در کنار این گزارش درآمد فاجعه‌بار، متا برای اولین بار نیز فاش کرد که چه میزان پول برای انتقال به متاورس خرج کرده است. این شرکت همچنین کاهش جزئی اما شایان توجه کاربران فعال روزانه فیسبوک در ایالات متحده آمریکا و کانادا را نسبت به سه ماه قبل گزارش داد.

سال گذشته، در پی افزایش قیمت سهام گروه فیسبوک، ثروت مارک زاکربرگ از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. او فیسبوک را سال ۲۰۰۴ تاسیس کرد و پس از قرار گرفتن در مسیر کسب ثروت هنگفت، وعده داد ۹۹ درصد سهام شرکتی را که در اختیار داشت، به مرور وقف امور خیریه کند.

بیشتر از جهان