همسر کیم جونگ اون پس از ماه‌ها غیبت در انظار عمومی دیده شد

دانسته‌های ما از زندگی خانوادگی این زوج محدود به اخباری است که رسانه‌های رسمی کره شمالی منتشر می‌کنند

همسر کیم جونگ اون در روز سه‌شنبه، اول فوریه، برای اولین بار پس از پنج ماه به همراه او در یک کنسرت به مناسبت سال نو قمری در پیونگ‌یانگ شرکت کرد.

اطلاعات اندکی از زندگی خصوصی رهبر کره شمالی به بیرون درز می‌کند. دانسته‌های ما از زندگی خانوادگی او محدود به اخباری است که رسانه‌های رسمی کره شمالی منتشر می‌کنند.

به گفته همین رسانه‌ها، پس از ماه‌ها غیبت، همسر کیم جونگ اون برای اولین بار از ماه سپتامبر به بعد هنگام شرکت در جشن سالانه کره شمالی در انظار عمومی دیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ری سول جو در یکی از معدود حضورهایش در انظار عمومی به مناسبت اجرای هنری در تئاتر هنری Mansudae در پایتخت کره شمالی برای جشن‌های سالانه در کنار همسرش حضور یافت.

همسر دیکتاتور کره شمالی آخرین بار در تاریخ ۹ سپتامبر در انظار عمومی دیده شد؛ زمانی که برای بازدید از کاخ خورشید کومسوسان که اجساد پدربزرگ و پدر فقید کیم در آن نگهداری می‌شوند، در سالگرد تاسیس این کشور به همسرش ملحق شد.

تصاویر نشان می‌دهد که این زوج هنگام ورود به سالن با استقبال و تشویق‌های گسترده‌ای روبرو شدند و همچنین با هنرمندان عکس گرفتند.

این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که در فیلم تبلیغاتی جدیدی که پیونگ یانگ در ۲۱ اوت ۲۰۲۱ منتشر کرد و در آن کیم ۳۸ ساله در جریان بازدید از یک کارگاه ساختمانی در پیونگ‌یانگ بی‌ثبات به نظر می‌رسید و می‌لنگید. بااین‌حال در روز سه‌شنبه هیچ اثری از لنگیدن در دیکتاتور نبود.

ویدیوی کنسرت تازه منتشرشده همچنین اولین حضور عمه کیم و یکی از مقامات ارشد سابق حزب حاکم کارگران، کیم کیونگ هوی را که در طول کنسرت در کنار ری نشسته بود که از ژانویه ۲۰۲۰ به بعد در انظار ظاهر نشده بود، تایید کرد.

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) اعلام کرد: «زمانی که کیم به همراه همسرش ری سول جو در سالن نمایش تئاتر حاضر شد، در میان پخش موسیقی خوش آمدگویی‌، تماشاگران به شکلی توفانی فریاد هورا سر دادند!»

بر اساس گزارش KCNA در طول این کنسرت هنرمندان آهنگ‌ها و رقص‌هایی را اجرا کردند که نشان‌دهنده «وحدت یکپارچه» مردم کره شمالی و ازخودگذشتگی آن‌ها برای ساختن کشوری سوسیالیستی است که «جهان به آن غبطه می‌خورد».

ری زمانی توجه بین‌المللی را به خود جلب کرده بود، زیرا او اغلب کیم را در گردش‌های اجتماعی، تجاری و حتی نظامی همراهی می‌کرد، حرکتی که فاصله‌ای شدید با سیاست پدرش، کیم جونگ ایل که به ندرت با هیچ یک از همسرانش در انظار عمومی دیده می‌شد، داشت.

او بیش از یک سال از رسانه‌های دولتی غایب بود تا اینکه در فوریه گذشته در یک کنسرت دیده شد که به گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی و بارداری احتمالی او دامن زد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS) به قانون‌گذاران گفت که او از فعالیت‌های بیرونی برای جلوگیری از ابتلا به کووید خودداری می‌کند اما «با بچه‌هایشان خیلی خوب بازی می‌کند». به گفته NIS، این زوج سه فرزند مشترک دارند.

بیشتر از جهان