مدیر سی‌ان‌ان به دلیل رابطه عاشقانه با همکارش استعفا کرد

جف زاکر اخیرا کریس کومو مجری مشهور این شبکه را به دلیل کمک به لاپوشانی اتهام آزار جنسی اخراج کرده بود

جف زاکر و الیسون گالست در گردهمایی مقدماتی دمکرات‌ها ۲۰۱۹-Matt Baron/Shutterstock

جف زاکر، مدیر سی‌ان‌ان به دنبال اعتراف به داشتن رابطه با یکی از مدیران این شبکه خبری آمریکایی، روز چهارشنبه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

استعفای زاکر کمتر از دو ماه پس از آن اعلام شد که او کریس کومو از مجریان اصلی شبکه را به دلیل توصیه نامناسب به برادرش، اندرو کومو فرماندار وقت نیویورک، در مورد این که چطور با اتهام‌های آزار جنسی برخورد کند، اخراج کرد.

زاکر در یادداشتی به کارکنان سی‌ان‌ان نوشت، «در بخشی از تحقیقات مربوط به پیشینه کریس کومو در سی‌ان‌ان، از من درباره یک رابطه همراه با رضایت با نزدیک‌ترین همکارم سئوال شد؛ کسی که من بیش از ۲۰ سال با او کار کرده‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در ادامه نوشت، «من اذعان کردم که این رابطه در سال‌های اخیر رشد کرد. وقتی (این رابطه) شروع شد، من ملزم بودم آن را افشا کنم، اما نکردم. اشتباه کردم. در نتیجه، من امروز استعفا می‌دهم.» او به نام همکار مذکور اشاره نکرد.

در گزارش سی‌ان‌ان، همکار مورد اشاره که جف زاگر با او رابطه داشته «الیسون گالست» معرفی شده است؛ دستیار اصلی او در دو دهه گذشته. او هنوز در سی‌ان‌ان مشغول کار است.

زاکر و کالست در سال ۱۹۹۸ در شبکه ان‌بی‌سی کار با یکدیگر را آغاز کردند. همزمان با هم در کار خود پیشرفت کردند و وقتی زاکر به سی‌ان‌ان پیوست، گالست از نخستین استخدام‌های او بود.

الیسون گالست پیش از آن به سی‌ان‌ان برود، برای مدت کوتاهی مدیر ارتباطات اندرو کومو بود. وی اکنون نایب رئیس اجرایی و مدیر ارشد بازاریابی سی‌ان‌ان است.

گالست در بیانیه‌ای نوشته است، «جف و من بیش از ۲۰ سال دوستان صمیمی و همکاران حرفه‌ای بودیم. اخیرا، روابط ما در دوران کووید تغییر کرد. من متاسفم که ما این رابطه را در زمان درست افشا نکردیم. من به دوران حضور در سی‌ان‌ان افتخار می‌کنم و مشتاق ادامه کار فوق‌العاده‌ای که هر روز انجام می‌دهیم هستم.»

خبر استعفای زاکر موجی از شگفتی در سی‌ان‌ان ایجاد کرد. کارکنان این شبکه مطرح خبری تا پیش از ساعت ۱۱ صبح امروز که ایمیل جف زاکر را دریافت کردند، انتظار چنین خبری را نداشتند.

جیسون کیلار مدیراجرایی «وارنرمدیا»، که سی‌ان‌ان زیرمجموعه آن است، بعدازظهر چهارشنبه در ایمیلی به کارکنان اعلام کرد سه مدیر ارشد هدایت این شبکه را تا زمانی که روند ادغام آن با شبکه دیسکاوری تکمیل شود، به عهده خواهند گرفت.

بیشتر از جهان