وزارت اطلاعات از بازداشت نفر دوم شاخه گروه «تندر» خبر دادند

نام فرد مذکور «ماسماتوس» عنوان شده و گفته می‌شود که یک ماه پیش از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده است

بازداشت شهروندان خارجی و ایرانیان دوتابعیتی به قصد امتیازگیری، و معرفی مخالفان به عنوان تروریست، اتهامی‌هایی است که به حکومت ایران وارد می‌شود- عکس از انتخاب

روز چهارشنبه ۱۳ بهمن، برخی رسانه‌های داخل ایران از دستگیری فردی که او را یک «عضو برجسته گروه تندر» می‌نامند، خبر دادند.

در این گزارش‌ها نام فرد مذکور «ماسماتوس» عنوان شده است و گفته می‌شود که یک ماه پیش از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

«تندر» نام یک گروه مخالف جمهوری اسلامی ایران است که تهران آن را مسئول انفجار ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ در حسینیه‌ای در شیراز می‌داند.

جمشید شارمهد که سال گذشته در دبی به‌دست ماموران اطلاعاتی ایران ربوده، و به تهران منتقل شد، مسئول آن گروه معرفی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش‌های امروز، چهارشنبه ۱۳ بهمن،  گفته شده است که «ماسماتوس» نفر دوم شاخه نظامی تندر است و اولین فردی بوده است که ترور علی محمدی را اعلام کرده است.

علی محمدی از استادان دانشگاه در ایران بود که در برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشت و در دی ۱۳۸۸ در تهران ترور شد.

حکومت ایران این گروه را به برنامه‌ریزی برای انجام چند عملیات تروریستی دیگر در داخل کشور متهم کرده است که گفته می‌شود بسیاری از آن‌ها ناکام بوده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر در پرونده ترور مصطفی احمدی روشن، از مدیران هسته‌ای ایران، افرادی را به عنوان متهم معرفی کرد که سپس مشخص شد بی‌گناه بودند.

بازداشت شهروندان خارجی و ایرانیان دوتابعیتی به قصد امتیازگیری، و معرفی مخالفان به عنوان تروریست، اتهامی‌هایی است که به حکومت ایران وارد می‌شود.