کشف اجساد یخ‌زده ۱۲ مهاجر در نزدیکی مرز ترکیه و یونان

یونان یکی از مسیرهای اصلی‌ مهاجران برای رسیدن به اتحادیه اروپا است

وزیر کشور ترکیه نیروهای مرزبانی یونان را متهم کرد که آن مهاجران را بدون کفش و لباس مناسب از مرزهای خود بازگردانده‌اند-SAKIS MITROLIDIS / AFP

روز چهارشنبه، دوم فوریه، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که مسئولان آن کشور پیکرهای بی‌جان ۱۲ مهاجر را در نزدیکی مرز یونان پیدا کرده‌اند که از شدت سرما دچار یخ‌زدگی شده و جان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سلیمان سویلو در توییتی ضمن اعلام این خبر، نیروهای مرزبانی یونان را متهم کرد که آن مهاجران را بدون کفش و لباس مناسب از مرزهای خود بازگردانده‌اند.

او در توییت خود همچنین نوشته است که آن ۱۲ نفر بخشی از یک گروه ۲۲ نفره بوده‌اند که نیروهای مرزبانی یونان کفش‌ها و لباس‌ها آنان را درآورده‌اند. او ملیت قربانیان را اعلام نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های یونان پیش از انتشار این خبر، به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداده‌اند. آتن پیش‌تر اتهام‌های مشابه از سوی آنکارا را مبنی بر بازگرداندن مهاجران، رد کرده است.

یونان یکی از مسیرهای اصلی‌ مهاجران و پناهجویان برای رسیدن به اتحادیه اروپا است. بیشتر این مهاجران از آفریقا و خاورمیانه هستند.

در مارس ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا با ترکیه توافق کرد که در ازای دریافت میلیاردها یورو، سیل پناهجویان و مهاجران غیرقانونی به اروپا را مهار کند و پناهجویان سوری را اسکان دهد.

ترکیه در حال حاضر میزبان حدود چهار میلیون پناهنده سوری و حدود ۳۰۰ هزار پناهنده افغانستانی است، و اعلام کرده است که بیش از این قادر به پذیرش و اسکان پناهجویان نخواهد بود.