آزادی موقت کیوان صمیمی

سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده بودند با توجه به شیوع همه‌گیری کرونا در زندان‌های ایران، جان کیوان صمیمی در معرض خطر است

این عضو کانون نویسندگان در آذرماه سال گذشته برای گذراندن دوران حبس خود به زندان اوین منتقل شد- عکس از کانون مدافعان حقوق بشر

به گفته مسعود نیلی، وکیل دادگستری، اجرای حکم کیوان صمیمی، زندانی سیاسی و عضو کانون نویسندگان ایران، متوقف و درنتیجه این زندانی سیاسی آزاد شد. مسعود نیلی در توییتر خود سه‌شنبه، ۱۲ بهمن نوشت: «با توجه به گزارش پزشکی قانونی در مورد وضعیت جسمانی آقای کیوان صمیمی با دستور دادستان و مستند به ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری اجرای حکم ایشان متوقف و موقتا آزاد شدند.»

کیوان صمیمی ۷۳ ساله پس از بازداشت در تجمع روز جهانی کارگر مقابل ساختمان مجلس در سال ۱۳۹۸ با اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام علیه امنیت کشور» به دو سال زندان محکوم شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این عضو کانون نویسندگان در آذرماه سال گذشته برای گذراندن دوران حبس خود به زندان اوین منتقل شد. پس از اعتراض شدید کیوان صمیمی به کوتاهی مقام‌های زندان در معالجه بکتاش آبتین، عضو دیگر کانون نویسندگان ایران که منجر به مرگ این شاعر و نویسنده زندانی شد و «قتل شبه عمد» نامیدن آن، فشارها بر او افزایش یافت.

مقام‌های قضایی استان تهران قصد تبعید او را به زندان کرج داشتند، اما مقام‌های قضایی استان البرز با این تصمیم موافق نبودند. پس از چندین بار نقل‌وانتقال میان زندان‌های تهران و کرج روز نهم بهمن گزارش شد که این زندانی سیاسی به زندان سمنان تبعید شده است.

سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرده بودند با توجه به شیوع همه‌گیری کرونا در زندان‌های ایران، جان کیوان صمیمی در معرض خطر است.