کیوان صمیمی زندانی شد، «ایران فردا» تعطیل

«ده بار دیگر هم مرا زندانی کنید باز همین راه را خواهم رفت»

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار، فعال ملی مذهبی و سردبیر مجله «ایران فردا»- عکس از شبکه‌های اجتماعی

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار، فعال ملی مذهبی و سردبیر مجله «ایران فردا» برای اجرای حکم سه سال حبس تعزیری خود امروز راهی زندان اوین شد. اتهام آقای صمیمی حضور در تجمع قانونی و مسالمت‌آمیز روز کارگر در سال ۹۸ عنوان شده است. 

هم‌زمان با زندانی شدن این روزنامه‌نگار، انتشار مجله «ایران فردا» نیز متوقف شد. 

توقف انتشار مجله ایران فردا به دلیل اجرای حکم دو سال محرومیت حامد سحابی صاحب امتیاز و مدیرمسؤول این مجله، رخ داده است. هم‌زمان کیوان صمیمی سردبیر ایران فردا برای اجرای حکم سه سال زندان بازداشت و به اوین منتقل شده است. 

کاربران شبکه‌های اجتماعی با تعبیر «واقعا چه فردایی؟» و «وای بر فردای ایران» به این خبر واکنش نشان دادند. 

خبرگزاری حقوق بشری «هرانا»، نوشته است که  کیوان صمیمی روزنامه‌نگار ۷۱ساله، سردبیر نشریه «ایران فردا» و از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر در مقابل مجلس، روز دوشنبه ۱۷ آذر (۷ دسامبر) پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. 

آقای صمیمی قبلا گفته بود: «بهشان گفته‌ام ده بار دیگر هم مرا زندانی کنید باز همین راه را خواهم رفت. به شما هم می‌گویم ما چاره‌ای نداریم جز نهادسازی و حمایت از جنبش‌های مطالبه‌محور اجتماعی.» این گفته وی امروز بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای صمیمی پیش‌تر در کانال تلگرامی خود در مورد حکم سه سال حبس تعزیری ابلاغ شده به خود نوشته بود: «این حکم در جلسه‌ای یک‌طرفه و بدون حضور متهم و وکیل علیه من  صادر شده است.»

آقای صمیمی این اقدام را غیرعادلانه توصیف کرد و افزود: «زرگر رئیس شعبه ۳۶ تجدیدنظر باز هم با تکرار خروج از عدالت، بیش از پیش آبروی خود را برد. او در جلسه‌ای یک‌طرفه و در حالی که متهم و وکیل حضور نداشتند، از بازجویان امنیتی دعوت به حضور کرد تا بار دیگر عملاً اطاعت محض خود را از تندروهایی که کشور را به این روز انداخته‌اند، ثابت کند.» 

این روزنامه‌نگار در ادامه نوشته بود: «در میهن‌مان بسیار بودند و هستند کسانی که به دلیل حرکت به سمت طاووس عدالت و آزادی، جور سختی‌های به دست آوردن آن را کشیده‌اند. ما نیز به عنوان جویندگان حقوق مردم و به ویژه فرودستان، راه آنان را ادامه خواهیم ‌داد.» 

کیوان صمیمی پیش‌تر هم در ۲۳ خرداد سال ۱۳۸۸ و یک روز بعد از برگزاری انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری ایران، از سوی ماموران امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. 

او  در زمان حکومت پیشین ایران هم به دلیل طرفداری از محمد مصدق و شرکت در راهپیمایی علیه نظام پادشاهی بازداشت شده بود.