زنان ایران فاتح مسابقات فوتسال آسیای مرکزی شدند

شاگردان فروزان سلیمان با پیروزی ۹ بر هیچ بر تاجیکستان،‌ جام قهرمانی را بالای سر بردند

تیم ملی فوتسال زنان ایران در روز جمعه، آخرین روز مسابقات جام فوتسال زنان زیر ۲۰ سال آسیای مرکزی (کافا ۲۰۲۲)، با به راه انداختن جشنواره گل در برابر تاجیکستان، مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

به گزارش تارنمای ورزش۳، در نخستین مسابقه روز جمعه، تیم ملی ازبکستان به مصاف قرقیزستان رفت و ازبک‌ها توانستند با برتری ۱۰ گله، امیدهای خود برای کسب قهرمانی را زنده نگه دارند و با کسب ۱۳ امتیاز، هم‌امتیاز ایران و به لحاظ تفاضل گل با آن برابر شوند. به این ترتیب، در صورت شکست احتمالی ایران از تاجیکستان، ازبکستان قهرمان کافا ۲۰۲۲ می‌شد؛ اما با توجه به شرایط فنی تیم ملی فوتسال زنان ایران و اختلاف سطح آن با رقبایش در آسیای مرکزی، ثبت نتیجه شکست مقابل تاجیکستان دور از ذهن به نظر می‌رسید. در نهایت هم شاگردان فروزان سلیمانی توانستند بعد از تساوی روز گذشته مقابل ازبکستان، در مسابقه پایانی نمایش درخشانی به اجرا بگذارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه اول نبرد با میزبان رقابت‌ها با برتری شش بر هیچ به سود ایران به پایان رسید و در نیمه دوم هم زنان فوتسال ایران برتری خود را بهبود بخشیدند تا در نهایت با ۹ گل مقابل تاجیکستان جشن پیروزی بگیرند و عنوان قهرمانی کافا ۲۰۲۲ را از آن خود کنند.

گل‌های ایران در بازی با تاجیکستان را نسترن مقیمی، فرشته کریمی (۳ گل)، سارا شیربیگی (۲ گل)، نسا احدی، سحرپاپی و مهسا علی‌مددی به ثمر رساندند.

تیم فوتسال زنان زیر ۲۰ سال ایران با مربی‌گری شهناز یاری توانست طی دو سال با نمایش‌هایی درخشان، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین را به دست آورد؛ اما به دلیل مشترک بودن سهمیه، فدراسیون فوتسال ایران تصمیم گرفت تیم ملی مردان را اعزام کند و هم‌زمان، اعزام نشدن تیم زنان باعث شد فعالیت‌های آن منحل و تعلیق شود.

بیشتر از فوتبال