صدور مجوز پرواز برای خودرویی که هواپیما می‌شود

این خودرو در عرض چند دقیقه به یک هواپیما تبدیل می‌شود

خودرویی که در عرض چند دقیقه به هواپیما تبدیل می‌شود، در پی گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون‌های ایمنی اروپا، مجوز پرواز دریافت کرد.

پس از آنکه این خودرو- هواپیما به نام ایرکار توانست مطابق با استانداردهای سازمان ایمنی هواپیمایی اروپا(EASA)، بیش از ۲۰۰ برخاست و فرود را در ۷۰ ساعت آزمایش با موفقیت انجام دهد، سازمان ترابری اسلوواکی برای پرواز آن تاییدیه صادر کرد.

اکنون شرکت کلاین ویژن، سازنده این خودرو هوایی، امیدوار است بتواند نمونه تولیدی آن را طی ۱۲ ماه بسازد.

پروفسور استفان کلاین، مخترع و سرپرست گروه ساخت و آزمایش این وسیله نقلیه، می‌گوید: «صدور گواهی برای ایرکارو هوایی راه را برای تولید انبوه خودروهای پرنده بسیار کارآمد باز می‌کند. این گواهی، تایید رسمی و نهایی قابلیت ما برای ایجاد دگرگونی همیشگی در سفرهای میان‌برد است.»

آنتون زایاش، از بنیان‌گذاران این طرح، نیز می‌گوید: «این خودرو هوایی مرزها را درمی‌نوردد و ما را به بُعدی در آینده می‌برد که پیوندگاه جاده و آسمان است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این شرکت، بیش از ۱۰۰ هزار ساعت برای تبدیل نقشه‌های طرح به وسیله نقلیه آزمایشی نهایی دوسرنشینی و دارای موتور1.6L BMW، صرف شده است.

دکتر برانکو ساره، کارشناس فنی ارشد شرکت بویینگ، می‌گوید: «تبدیل خودکار از وسیله نقلیه جاده‌ای به وسیله نقلیه هوایی و برعکس، به کار انداختن/جمع کردن بال‌ها و دم، فقط دستاورد اشتیاق پیشگامی، روحیه نوآوری و جسارت نیست، بلکه نتیجه دانش حرفه‌ای و مهندسی ممتاز است.»

گواهی این خودرو هوایی شش ماه بعد از نخستین پرواز آزمایشی بین‌شهری موفقیت‌آمیز آن در اسلواکی صادر شده است.

رنه مولنار، رئیس بخش هواپیمایی غیرنظامی سازمان ترابری اسلواکی، می‌گوید: «سازمان ترابری به دقت بر تمامی مراحل ساخت این خودرو هوایی بی‌همتا از آغاز آن در سال ۲۰۱۷ نظارت کرد. ایمنی ترابری بالاترین اولویت ما است.»

«این خوردو هوایی آمیزه‌ای از ابتکارات عالی و اقدامات ایمنی منطبق با استانداردهای سازمان ایمنی هواپیمایی اروپا است و رده‌ای جدید از خودرو اسپرت و هواپیمای قابل اطمینان به دست می‌دهد. کسب تاییدیه برای آن هم پرچالش بود، هم جالب.»

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی