بارش برف سنگین شبکه‌ راه‌ها و برق را در ایران مختل کرد

بارش برف سنگین، که بیشتر استان‌های ایران را در برگرفته است، در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه توصیف می‌شود

بارش برف سنگین و سرمای شدید که در برخی مناطق با کولاک و بوران همراه بوده است، بسیاری از شهرستان‌های ایران را در بحران فرو برد.

مدیر بحران سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، از مسدود بودن هفت محور شریانی خبر داد و گفت که عملیات پاکسازی برف به علت برودت زیاد هوا و کولاک امکان‌پذیر نبوده است.

او افزود که دو محور از این هفت محور مسدود در استان کرمان است که به دلیل سیلاب دچار خسارت عمده شده است و در نتیجه برای بازگشایی آن‌ها به زمانی طولانی‌تر نیاز است.

رامبد نوذری، معاون راه‌داری کردستان، به خبرگزاری مهر گفت که در حال حاضر راه‌های ارتباطی نزدیک به ۲۰۰ روستا در آن استان هنوز مسدود است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی‌اصغر احمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، نیز از مسدود بودن راه دسترسی به ۴۰ روستای آن استان خبر داد که ۳۰ روستا در منطقه چهاردانگه و ۱۰ روستا در منطقه دودانگه قرار دارند.

او با اشاره به آن که ارتفاع برف در برخی از مناطق چهاردانگه یک متر برآورد شده است، گفت که بارش شدید برف و کولاک روزهای گذشته خسارتی در آن استان نداشته است.

مسعود صادقی، مدیرکل مهندسی و راه‌بری شبکه برق، در گفت‌وگو با ایرنا از خسارت‌های سنگین ناشی از بارش برف و سیلاب در برخی از مناطق کشور خبر داد و بر نبود ناوگان خودروی و لجستیکی برق، که مناسب شرایط برفی و سیلابی باشد، تاکید کرد.

به گزارش مهر، کولاک و بوران شدید راه‌های ارتباطی ۱۵۰ روستا و سه گردنه مهم شهرستان کوهرنگ را مسدود کرد. تیم‌های راهداری و امدادی در این منطقه موفق شدند زن بارداری را که در آستانه وضع حمل بود، با یک فروند بالگرد به بیمارستان لرستان منتقل کنند و نوزاد به سلامت چشم به جهان گشود.

ارسلان شکری، مدیر کل راهداری آذربایجان غربی، نیز در گفت‌وگو با مهر از مسدود بودن محورهای مهاباد-بوکان، مهاباد-پیرانشهر، و تکاب-ایران‌خواه در آن استان خبر داد و گفت که در حال حاضر راه ارتباطی ۳۰۷ روستا در آن استان مسدود است.

بارش برف سنگین، که بیشتر استان‌های ایران را در برگرفته است، در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه توصیف می‌شود.