سن واکسیناسیون کرونا به ۹ سال کاهش یافت

تنها حدود یک‌پنجم جمعیت کشور دوز سوم را تزریق کرده‌اند

آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که همچنان بیش از ۳۰ درصد جمعیت هدف ایران، دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند - عکس از اقتصادآنلاین

محسن منصوری، استاندار تهران درباره سن واکسیناسیون کرونا گفت: «طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از امروز سن واکسیناسیون از ۱۲ سال به ۹ سال کاهش پیدا کرد و البته به‌صورت داوطلبانه با رضایت اولیاء است.»

تا پیش از این افراد بالای ۱۲ سال می‌توانستند واکسن دریافت کنند، اما از امروز با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، کودکان ۹ ساله نیز با اجازه والدین می‌توانند واکسن بزنند.

با توجه به آمار پایین تزریق دوز سوم واکسن کرونا و عدم استقبال عمومی، به نظر می‌رسد دولت سعی دارد آمار واکسیناسیون را با کاهش سن افزایش دهد.

در همین رابطه منصوری با بیان اینکه «مردم از تزریق دوز سوم استقبال نکردند»، گفت: تزریق دوز سوم ۲۲ تا ۲۳ درصد در سطح کشور است که برای رسیدن به آمار تزریق دوز اول و دوم فاصله زیادی داریم.

آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که همچنان بیش از ۳۰ درصد جمعیت هدف ایران، دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و تعداد افرادی که دوز سوم را تزریق کرده‌اند، حدود ۱۴ میلیون نفر است. این در حالی‌ است که شیوع نوع جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون، نگرانی‌های جدیدی در جامعه جهانی و ایران ایجاد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۴۵۲ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۵۷۳ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۹۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که دوز سوم واکسن مصونیت قابل‌توجهی ایجاد می‌کند.

پژوهشگران مرکز پزشکی «شِبا» و نیز وزارت بهداشت اسرائيل در یافته‌هایی مشابه گزارش خود فایزر، به این نتیجه‌ رسیده‌اند که سومین دوز تقویت‌کننده واکسن بدن را قادر می‌کند در مقابل سویه جهش‌یافته اومیکرون ویروس کرونا مقاومت کند.
از این رو پزشکان به سالمندان و افرادی که به لحاظ جسمانی ضعیف هستند توصیه می‌کنند تا دوز تقویتی را تزریق کنند.