همسر ال چاپو افشا کرد که همسر «قانونی» او نیست

در حال حاضر ال چاپو در زندانی با شرایط امنیتی شدید در کلرادو، در حال گذراندن دوران محکومیت خود به حبس ابد است

اِما کرونل آسپورو، ملکه زیبایی نوجوانان و دومین همسر ال چاپو، کارتل مواد مخدر- Angela Weiss / AFP

گزارش شده است که همسر ال چاپو، سلطان مواد مخدر مکزیک، در واقع همسر رسمی و قانونی او نبوده است.

اِما کرونل آسپورو، ملکه زیبایی نوجوانان و دومین همسر ال چاپوی بدنام، در یک کتاب جدید افشا کرده است که قانونا همسر او نبوده است.

کتاب «اِما و دیگر زنان مواد مخدر» که روز ۲۵ ژانویه منتشر خواهد شد، افشا می‌کند که ال چاپو (با نام اصلی او «خواکین آرچیوالدو گوزمن لوئِرا») همچنان در عقد رسمی نخستین همسرش است که مددکار اجتماعی است و ال چاپو در سال ۱۹۷۷ با او ازدواج کرده بوده است. 

خانم آسپورو در این کتاب می‌گوید که او و «خواکین» در ژوئیه سال ۲۰۰۷، «طبق قانون الهی» با یکدیگر ازدواج کردند.

رهبر محبوس کارتل مواد مخدر، از همسر اولش، آلیاندرینا سالازار (که هنوز در عقد ازدواج او است) پنج فرزند دارد. به گزارش نیویورک پست،  آنابل هرناندز، مولف این کتاب، سال گذشته توانست وجود آن ازدواج را تصدیق کند. 

گفته می‌شود که به رغم مشکلات قانونی، ال ‌چاپو به کشیشی در سینالوای مکزیک رشوه می‌دهد تا مراسم ازدواج میان او و خانم آسپوو را برگزار کند.

بنا به گزارش‌های منتشره در این کتاب، جشن ازدواج آن‌ها «بسیار مفصل» برگزار شده بوده است؛ هرچند خانم آسپورو می‌گوید که ازدواج آنان فقط شامل مراسم کوچکی با حضور اعضای خانواده‌‌های آن دو بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم آسپورو که از خواکین گوزمن صاحب یک‌جفت فرزند دوقلو است، می‌گوید هنگام ازدواج با او نمی‌دانسته است که همسرش (که ۳۰ سال از او بزرگتر است) به چه حرفه‌ای اشتغال دارد. در آن هنگام، سلطان مواد مخدر در فهرست جنایتکاران تحت پیگرد و فراری قرار داشت و تصاویرش به عنوان بزهکار در سراسر کشور توزیع شده بود.

خانم آسپورو با یادآوری زمانی که متوجه فعالیت‌های همسرش شد، می‌گوید: «زمانی (نام او) در اخبار مطرح شد که ما ازدواج کرده بودیم، و من تازه درمی‌یافتم که او چه می‌کند؛ هرچند، اهمیت چندانی برای آن قائل نشدم. هرچه باشد تنها هجده سالم بود.»

او تنها زن مورد علاقه و توجه ال چاپو نبود. ال چاپو از زنان مختلفی دارای نه فرزند دیگر است که همه آنان از خانم اسپورو مسن‌تر هستند و با او ارتباطی نداشته‌اند.

در نهایت، ملکه زیبایی نوجوانان به ‌اتهام کمک به همسرش در اداره کارتل مواد مخدر، به ۳ سال حبس محکوم شد. او می‌گوید که همچنان به همسرش وفادار است.

خانم هرناندز خاطرنشان می‌کند که خانم آسپورو در تمام جلسات دادگاه ال چاپو حضور داشته است، اما می‌گوید که حضورش در جلسات دادرسی شیوه‌ای برای تظاهر به این بوده است که نشان دهد سلطان مواد مخدر در واقع یک مرد خانه و خانواده است.

درسال ۲۰۱۹، خانم آسپورو یک کسب‌و‌کار لباس راه‌اندازی کرد و در یک برنامه تلویزیونی «واقع‌نما»ی آمریکا (Reality Show) به نام «کارتل کرو» در کانال «وی اچ ۱»  شرکت کرد.

در حال حاضر «خواکین گوزمن» در زندانی با شرایط امنیتی شدید در کلرادو، در حال گذراندن دوران محکومیت خود به حبس ابد است.

© The Independent

بیشتر از جهان