هفتمین مرگ مرتبط با سیگارهای الکترونیک

به مخاطره افتادن سلامت ریه‌ها با مصرف سیگارهای الکترونیک

flickr

 

براساس گزارش‌های منتشر شده، مردی از ایالت کالیفرنیا هفتمین نفر در ایالات متحده است که ظاهرا به خاطر بیماری‌های مرتبط با ویپ کردن جان خود را از دست داد.

به گفته دکتر کارن هات، کارمند سازمان بهداشت عمومی بخش تولار، این مرد که در دهه چهل زندگی خود به سر می‌برد، در طول هفته‌های گذشته بیمار بود تا این که «جراحت شدید در ناحیه ریه به خاطر ویپ کردن» او را از پای درآورد.

رسانه‌های ایالات متحده به نقل از دکتر هات نوشتند: «هرگونه استفاده از این سیگارهای الکترونیک ممکن است باعث به مخاطره انداختن سلامت ریه‌ها شده و احتمالا منجر به جراحت شدید در ناحیه ریه می‌شود که ممکن است حتی باعث مرگ شود. عواقب بلند‌مدت ویپ کردن بر سلامت هنوز مشخص نیست».

گزارش شده است که این قربانی از مشکلات سلامتی دیگر نیز رنج می‌برده است.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز سازمان بهداشت عمومی ایالت کالیفرنیا تا کنون ۷۰ مورد از موارد احتمالی بیماری‌های حاد ریوی در افرادی که ویپ می‌کنند، را شناسایی کرده است.

بعد از مرگ ۶ نفر در ایالات متحده در این رابطه، هفته گذشته مقامات بهداشتی ایالت کانزاس همراه با ساکنان این ایالت خواستار توقف ویپ و سیگارهای الکترونیک شدند تا عزیزان‌شان را از استفاده از آن باز دارند.

سازمان بهداشت کانزاس اعلام کرد: «تحقیقات ملی تا کنون هیچ نوع خاصی از ویپ‌ یا سیگارهای الکترونیک را به عنوان عامل مشخص و مشترک در تمام این موارد پیدا نکرده است. بسیاری از بیماران استفاده از مایعاتی که حاوی مشتقات کنبوید [cannabinoid = نام علمی ماریجوانا] هستند، از جمله تی‌اچ‌سی (ماده محرک در ماریجوانا) را گزارش داده‌اند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سراسر کشور، صدها مورد احتمالی از بیماران در این رابطه در ۳۳ ایالت شناسایی شده‌اند.

هنوز هیچ دستگاه، ماده، یا افزوده خاص و منحصربه‌فردی عامل کشتن قربانیان معرفی نشده است. بیشتر قربانیان گفته‌اند که از محصولات حاوی تی‌اچ‌سی استفاده کرده‌اند در حالی که برخی صرفا از محصولات حاوی نیکوتین استفاده کرده‌اند، بیشتر افراد هر دوی نیکوتین و تی‌اچ‌سی را مورد استفاده قرار داده‌اند.

بخار سیگارهای الکترونیک حاوی ذرات ریزی است که طعم و مزه آن را با خود حمل می‌کنند. بعضی از آزمایشات اولیه و مطالعه بر حیوانات اظهار داشته این ذرات می‌توانند به رگ‌های خونی، ریه‌ها، و مجرای تنفسی آسیب برسانند ولی نیاز به تحقیقات بیشتری است.

دانش موجود درباره محتوای روغن‌های تی‌اچ‌سی و نوع واکنش آن‌ها به حرارت هنوز بسیار ناچیز است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان