بریتانیا هفته کاری چهار روزه را آزمایش می‌کند

این برنامه آزمایشی هم‌زمان با بریتانیا در آمریکا، ایرلند، کانادا، استرالیا و نیوزیلند آغاز خواهد شد

قرار است حدود ۳۰ شرکت بریتانیایی در این طرح آزمایشی شرکت کنند، و کارمندان همان میزان حقوق پنج روز کار در هفته را می‌گیرند‌ـ Pexels

سال‌هاست که از فواید چهار روز کار در هفته صحبت می‌شود، اما این بحث‌ها از آغاز همه‌گیری کووید که موجب تغییر در چگونگی و محل کار ما شده، افزایش یافته است.

اکنون، مشخص شده است که قرار است یک طرح آزمایشی شش‌ماهه برای چهار روز کار در هفته در بریتانیا آغاز شود.

قرار است حدود ۳۰ شرکت بریتانیایی در این طرح آزمایشی شرکت کنند، و کارمندان همان میزان حقوق پنج روز کار در هفته را می‌گیرند.

این برنامه آزمایشی تحت نظارت «فور دی ویک گلوبال» (4Day Week Global) قرار دارد و اندیشکده «اتونومی» (Autonomy)، «فور دی ویک کمپین» (4Day Week UK Campaign) و پژوهشگران دانشگاه‌های آکسفورد، بوستون کالج و کمبریج با آن همکاری می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از کسانی که در این برنامه شرکت می‌کنند خواسته شده است ۱۰۰ در‌صد بازدهی خود را حفظ کنند، در حالی‌ که با داشتن یک روز تعطیل اضافی در هفته، فقط ۸۰ درصد زمان [پیشین] را در اختیار خواهند داشت.

این برنامه آزمایشی هم‌زمان با بریتانیا در آمریکا، ایرلند، کانادا، استرالیا و نیوزیلند نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در میان موسسه‌های شرکت‌کننده در این طرح، شرکت فناوری «کانِن» است که برای به حداکثر رساندن موفقیت این طرح آزمایشی، مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی، کارآموزی و فرصت‌های گسترش شبکه ارتباطی را نیز به کارکنانش ارائه می‌‌‌دهد.

جو اوکانر، مدیر برنامه آزمایشی «فور دی ویک گلوبال» می‌گوید: «واحدهای بازرگانی بیشتر و بیشتری به‌ سوی راهبردهای متمرکز بر بهره‌وری حرکت می‌کنند که ساعت‌های کاری را بدون کاهش دستمزد، کم می‌کند.»

«ما از افزایش توجه و شتاب‌گیری این طرح آزمایشی و کلا چهار روز کار در هفته هیجان‌زده‌ایم.»

«چهار روز کار در هفته الگوی کاری کنونی را به چالش می‌کشد و به شرکت‌ها کمک می‌کند از اندازه‌گیری مدت زمانی که افراد «سر کارند» به سمت تمرکز بیشتر بر میزان تولید حرکت کنند. سال ۲۰۲۲ سالی است که از این آینده کاری جدید متهورانه خبر می‌دهد.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان