سه انفجار در نزدیکی انبارهای نفتی ابوظبی، حوثی‌ها می‌گویند کار ما بود

حوثی‌های یمن مسئولیت «حمله پهپادی به امارات متحده عربی» را بر عهده گرفتند 

مقامات ابوظبی از وقوع سه انفجار در این شهر خبر دادند. این انفجارها احتمالا به دلیل حمله هواپیماهای بدون سرنشین رخ داده است.

به گزارش رویترز، در پاسخ به این اظهارات، جنبش حوثی‌های یمن وابسته به ایران اعلام کرد مسئولیت حمله به امارات را می‌پذیرد.

پلیس ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تانکر سوخت در منطقه صنعتی مصفا در نزدیکی انبارهای شرکت نفتی ادنوک منفجر شده و همچنین نزدیک در بخشی از ساختمان‌های در دست ساخت مربوط به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی یک آتش‌سوزی رخ داده است. محل این رویداد در ۲۲ کیلومتری مرکز شهر ابوظبی، همچنین دارای یک شبکه خط لوله نفت و ۳۶ مخزن ذخیره‌سازی است که کامیون‌ها، سوخت را از آنجا به سراسر امارات حمل می‌کنند.

در بیانیه ابتدایی آمده بود که این حوادث هیچ خسارتی نداشته اما پلیس ابوظبی سپس اعلام کرد که این حملات فعلا سه کشته و ۶ مجروح همراه داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین در بیانیه آمده است: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آثاری از یک هواپیمای کوچک، یا احتمالاً پهپاد، در هر دو سایت دیده شده است.»

مقامات ابوظبی اعلام کردند تحقیقات گسترده‌ای در باره علت آتش‌سوزی آغاز شده است. ائتلاف عربی نیز گفته است: «حملات خصمانه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان را دنبال می‌کنیم.»

شرکت نفتی ادنوک، شرکت دولتی نفت‌ و گاز امارات است که با در اختیار داشتن ۱۳۷ میلیارد بشکه نفت درجا، یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان از نظر مالکیت ذخایر به‌شمار می‌آید. کلیه سهام این شرکت متعلق به دولت ابوظبی است. 

پس از وقوع این حملات، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی انصارالله اعلام کرد که این گروه طی ساعات آینده بیانیه مهمی برای اعلام یک عملیات نظامی در امارات صادر خواهد کرد.

پرواز هواپیماها در فرودگاه ابوظبی متوقف شده است. در عین حال دیدار مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، با بیان علت یک «موضوع غیرمترقبه» از جانب امارات لغو شد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در حالی که رئیس جمهور کره جنوبی برای سفری سه روزه به امارات سفر کرده، دیدار او با محمد بن زاید که قرار بود امروز دوشنبه انجام شود به درخواست امارات لغو شده است که به نظر می‌رسد به دلیل حمله پهبادی به ابوظبی بوده است. در جریان دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر امارات و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی در روز یکشنبه، دو کشور به یک قرارداد اولیه به ارزش ۳٫۵ میلیارد دلار برای فروش موشک‌های زمین به هوای میان برد کره جنوبی به امارات دست یافتند.

حوثی‌ها در هفته‌های اخیر تحت فشار قرار داشته‌اند و متحمل خسارات سنگینی شده‌اند، زیرا نیروهای دولت یمن با حمایت ائتلاف عربی و از جمله امارات، گروه‌های شورشی را در استان‌های مهم جنوبی و مرکزی این کشور عقب راندند.

نیروهای همسو با دولت یمن با کمک گردان‌های مورد حمایت امارات متحده عربی و با کمک حملات هوایی عربستان، اوایل ماه جاری کل استان شبوه جنوبی را از حوثی‌ها پس گرفتند و در استان مارب نیز در بخش‌های استراتژیک آن مسلط شده‌اند.