جنجال افشای اسناد مالی دکتر فائوچی

بر اساس اسناد منتشر شده فائوچی در دوران بازنشستگی سالانه ٣٥٠ هزار دلار درآمد کسب می‌کند

طبق گزارش‌ها آنتونی فائوچی در سال ۲۰۲۰، بالغ بر ۴۳۴,۳۱۲ دلار درآمد داشته است - AFP

گزارش‌های تازه منتشر شده نشان می‌دهد که دکتر آنتونی فائوچی مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری ایالات متحده و همسرش، در پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۰.۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش نیویورک پست، سناتور راجر مارشال در بیانیه‌ای گفت: «دکتر فائوچی در مورد افشای اطلاعات مالی خود برای مردم کاملاً ناصادق بود. فائوچی باید در قبال همه آمریکایی‌هایی که شکایت کرده‌اند و این اطلاعات را درخواست کرده‌اند، پاسخگو باشد.»

افشای مالی فائوچی در سال ۲۰۲۰، جمعه شب توسط سناتور راجر مارشال، سناتور جمهوری‌خواه منتشر شد. فائوچی پس از تحقیق در باره افشای اطلاعات مالی‌اش، در جریان جلسه سنا در روز سه‌شنبه، او را احمق خطاب کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پزشک و نظامی کهنه‌کار، در نامه‌ای به فائوچی نوشت: «به‌عنوان یکی از اعضای کمیته مسئول مستقیم نظارت بر NIAID، من انتظار پاسخ مستقیم، شفاف و صادقانه را دارم. در عوض با یک توهین شخصی، انحراف و سوال متقابل مواجه شدم که چرا افشای مالی مهم است. زمانی که چندین مقام فدرال به دلیل تراکنش‌های مالی مشکوک در طول همه‌گیری از سمت خود کناره‌گیری کردند، این سؤالات هم منطقی و هم مرتبط هستند.»

پرونده فائوچی در سال ۲۰۲۰ جزئیات امور مالی پردرآمدترین کارمند فدرال کشور را شرح می‌دهد که طبق گزارش‌ها در سال ۲۰۲۰، بالغ بر ۴۳۴,۳۱۲ دلار درآمد داشت و قرار است در دوران بازنشستگی سالانه ۳۵۰ هزار دلار درآمد کسب کند. این مبلغ در صندوق‌های مشترک مختلفی نگهداری می‌شد.

این هفته پس از اینکه فائوچی گفت که سناتور مارشال فقط باید خواهان افشای اطلاعات سال ۲۰۲۰ باشد، مسائل مالی فائوچی مورد بررسی مجدد قرار گرفت که به گفته او در دسترس عموم است.

مؤسسه ملی بهداشت، روز جمعه در پاسخ، نامه‌ای شدیداللحن علیه مارشال صادر کرد؛ اما طبق گفته آدام آندرژیوسکی چیزی از دستمزد فائوچی برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ هنوز منتشر نشده است.

بیشتر از جهان