بازگشت موقت مذاکره‌کنندگان ارشد مذاکرات برجام به پایتخت‌ها

علی باقری با مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان دیدار کرد

مذاکرات کارشناسی در وین همچنان  بدون وقفه ادامه خواهد یافت -ALEX HALADA / AFP

رسانه‌های ایران در روز جمعه، از بازگشت موقت مذاکره‌کنندگان ارشد طرف‌های درگیر در گفت‌وگوهای احیای برجام به پایتخت‌های خود و ادامه رایزنی‌ها در سطح کارشناسی در وین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بر اساس تفاهم سرپرست‌های هیئت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر جمعه برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا و به مدت دو روز به پایتخت‌های خود بازخواهند گشت.

این گزارش ذکر می‌کند که با این حال، مذاکرات کارشناسی در وین همچنان  بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

هشتمین دور مذاکرات غیرمستقیم جمهوری اسلامی ایران و آمریکا برای بازگشت دوجانبه به پیروی کامل از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با هماهنگی اتحادیه اروپا و حضور سایر اعضای باقیمانده در برجام از حدود دو هفته پیش آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز پنجشنبه مذاکرات در دو سطح روسای هیئت‌ها و کارشناسان ادامه یافت و در همین چارچوب، علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، با انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده این گفت‌‌وگوها، و همچنین میخائیل اولیانوف، رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسیه، دیدار و رایزنی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی باقری با مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان هم دیدار کرده و به گزارش ایرنا، علاوه بر این، جلساتی در سطح کارشناسی به صورت دو و چندجانبه برای بررسی موضوع‌های مختلف برگزار شده است.

مذاکره کنندگان ارشد پنج کشور باقیمانده در توافق، اتحادیه اروپا و آمریکا در جلسه‌ای که پنجشنبه شب در وین تشکیل شد، درباره توالی اجرای توافق احتمالی بحث و تبادل نظر کردند.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه، در توییتی نوشت که شرکت‌کنندگان در این نشست برای مقایسه متون جلسه تشکیل دادند و به نوشته او، این بار توجه اولیه به نحوه اجرای توافق احتمالی آتی معطوف شد.

نماینده چین در مذاکرات نیز از روند گفت‌وگوها ابراز رضایت کرد و گفت که همه طرف‌ها برای رسیدن به توافق نهایی در کوتاه‌ترین مدت، نهایت تلاش خود را می‌کنند.