گم شدن گذرنامه خلبان پرواز را ۱۱ ساعت به تاخیر انداخت

مسافران شب را در ویتنام گذراندند

Pexels

با گم شدن گذرنامه خلبان، پروازی که قرار بود ویتنام را ترک کند ۱۱ ساعت به تاخیر افتاد.

پرواز TW122 هواپیمایی تی‌وی قرار بود شهر هو شی‌مینه را برای اینچئون در سئول در ساعت ۲۲:۳۵ جمعه شب ترک کند، اما اشتباه خلبان باعث شد او نتواند به فرودگاه وارد شود.

۱۶۰ مسافر این پرواز مجبور شدند برای پیدا شدن خلبانی جایگزین صبر کنند، که تا روز بعد ممکن نشد. این پرواز بلاخره در ساعت ۹:۴۰ صبح شنبه فرودگاه را ترک کرد.

شرکت هواپیمایی برای شب مسافران هتل گرفت و پیش از پرواز به آنها صبحانه داد. سخنگوی تی‌وی به کریا تایمز گفت: «ما اکنون در صدد تنبیه انضباطی خلبان هستیم. همچنین در حال مذاکرات برای پرداخت غرامت به مسافران نیز هستیم».

این شرکت همچنین در حال تحقیق این موضوع است که خلبان دقیقا چگونه مدارک مسافرتی خویش را اشتباه گرفته است.

در آخر هم شخص دیگری به جای خلبان شرکت داوطلب شد تا پرواز ایزی‌جت خود به الیکانته را از دست نداده و بتواند آن را به موقع پرواز دهد.

مایکل بردلی که خود از قضا خلبان هواپیمای ایزی‌جت است، پیشنهاد داد هدایت هواپیما را به عهده بگیرد تا از هرگونه تاخیر برای ساعت‌های بیشتر خودداری شود.

پیش از برخواستن این پرواز از باند فرودگاه منچستر، آقای بردلی از پشت میکروفون هواپیما جملاتی چند گفت که توسط یکی از مسافران ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

«همسرم که به همراه پسر کوچکم -که امیدوارم الان خواب باشد و من باید صدایم را آهسته و پایین نگاه دارم وگرنه همسرم پدرم را درمی‌آورد- در ردیف ۱۵ نشسته‌ چرخید و یک مشت زد پس سر من و گفت «پروازمان برای دو ساعت به تاخیر افتاده چون یکی از خلبان‌های پرواز نیست. در نتیجه وقتی داشتیم ازهواپیما پیاده می‌شدیم با خود فکر کردم شاید به امتحانش بیارزد که تماسی بگیرم و پیشنهاد پرواز به جای خلبان را بدهم. شاید به این خاطر است که من پرواز کردن در تعطیلات را دوست دارم».

آقای بردلی افزود این شرکت هواپیمایی پیشنهاد سخاوتمندانه او را به سرعت پذیرفت و گفت: «لطفا، لطفا، از شما تمنا داریم که اگر می‌توانید این پرواز را به سمت الیکانته هدایت کنید».

آقای بردلی که یونیفرم خلبانی خود را به تن نداشت پاسخ داد: «خب اگر شما با پرواز خلبانی در این لباس موافق باشید، همین امروز به الیکانته خواهیم رفت».

مسافران این پرواز از سخنان آقای بردلی با تشویق استقبال کردند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/travel/

© The Independent

بیشتر از جهان