نیروهای جبهه مقاومت ملی به طالبان در جبل‌السراج حمله کردند

یک سخنگوی طالبان تلفات افراد این گروه را رد کرد و گفت، فقط چند شلیک صورت گرفته است

«درگیری نظامی میان مبارزان جبهه مقاومت ملی و جنگجویان طالبان در جبل‌السراج، حدود دو ساعت طول کشید» - AHMAD SAHEL ARMAN / AFP

نیروهای جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، شامگاه جمعه، ۱۷ دی‌ماه، به مقر نظامیان طالبان در ارگ شاهی جبل‌السراج در استان پروان حمله کردند. سخنگوی جبهه مقاومت ملی گفت، ۱۱ جنگجوی طالب در این حمله کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی در صحبت با ایندیپندنت فارسی گفت: حمله را یک واحد از نیروهای ویژه جبهه مقاومت ملی متشکل از افسران یک گردان ویژه ارتش دولت پیشین افغانستان انجام داده است. به گفته آقای احمدی، این حمله مدتی قبل طراحی شده بود و جمعه‌شب انجام شد.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی گفت: «حمله و درگیری نظامی میان مبارزان جبهه مقاومت ملی و جنگجویان طالبان در جبل‌السراج، حدود دو ساعت طول کشید و بر اساس گزارش‌ها‌،‌۱۱‌جنگجوی طالب کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای احمدی افزود که در این حمله هیچ آسیبی به نیروهای جبهه مقاومت ملی نرسیده است. به گفته سخنگوی جبهه مقاومت ملی، تعداد واحدهای نظامی این جبهه در شماری از استان‌های افغانستان افزایش یافته است و حمله‌های چریکی به مواضع طالبان در حال برنامه‌ریزی و انجام است.

شمس‌الرحمان صدیقی، سخنگوی استاندار پروان در صحبت با روزنامه هشت صبح، ادعای کشته شدن افراد این گروه را در نتیجه حمله نیروهای جبهه مقاومت ملی رد کرد و گفت، در ارگ شاهی جبل‌السراج فقط چند شلیک پراکنده صورت گرفته است. شماری از ساکنان شهرستان جبل‌السراج نیز تایید کردند که شامگاه پنج‌شنبه، صدای شلیک و درگیری نظامی را از نزدیکی ارگ شاهی جبل‌السراج شنیده‌اند.

جبهه مقاومت ملی از زمان سلطه طالبان بر افغانستان تاکنون در مناطق مختلف آن کشور ازجمله در پنجشیر، بغلان، کاپیسا، پروان و سمنگان فعالیت نظامی دارند و هرازگاهی به مواضع طالبان حمله می‌کنند. در کنار جبهه مقاومت ملی، شمار دیگری از فرماندهان ضد طالبان که در سال‌های گذشته در برابر این گروه می‌جنگیدند نیز دارند برای مبارزه در برابر این گروه آماده می‌شوند. محمد‌نبی گویچلی از فرماندهان سرشناس ضد طالبان در شمال افغانستان، اخیرا به ایندیپندنت فارسی گفت، در تلاش باز کردن یک جبهه نظامی در یکی از شهرهای شمال افغانستان برای مبارزه با طالبان است.

طالبان از انتشار هرگونه جزئیات مربوط به حمله‌ نیروهای جبهه مقاومت ملی به مواضع این گروه جلوگیری می‌کند و رسانه‌های داخلی افغانستان نیز از بازتاب اخبار مربوط به مخالفان این گروه ممنوع شده‌اند.