مرکز اسلامی وابسته به ایران از هیئت اجرایی شورای هامبورگ کنار گذاشته شد

منابع اطلاعاتی آلمان فاش کردند که این نهاد ایرانی از قاسم سلیمانی، حمایت می‌کند

مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به رهبر جمهوری اسلامی ایران، «بازوی دراز ایران در اروپا» است و با سازمان‌های تروریستی ارتباطاتی دارد- خبرگزاری دانشجو

«شورای جوامع اسلامی هامبورگ» که از سازمان‌های مسلمان فعال در آلمان تشکیل شده است، مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به جمهوری اسلامی ایران، را از هیئت اجرایی خود کنار گذاشت.

به گزارش اورشلیم پست، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که منابع اطلاعاتی آلمان فاش کردند این نهاد ایرانی از قاسم سلیمانی، که نام او در فهرست تروریسم آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حمایت می‌کند.

قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، دو سال پیش در یک حمله پهپادی ارتش آمریکا در نزدیکی بغداد، کشته شد.

روزنامه آلمانی دی‌ ولت پیش‌تر در روز سه‌شنبه گزارش داد که مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به رهبر جمهوری اسلامی ایران، «بازوی دراز ایران در اروپا» است و با سازمان‌های تروریستی ارتباطاتی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، هیئت اجرایی شورای جوامع اسلامی هامبورگ این مرکز و مسجد کبود را از تشکیلات خود حذف نکرد و فشارها بر ائتلاف دو حزب سبز و سوسیال دموکرات برای قطع روابط با شورا، به دلیل عضویت مرکز اسلامی در آن، افزایش یافت.

در همین حال، فاتح ییلدیز، رئیس جدید هیئت اجرایی شورا، به خبرگزاری آلمان گفته که ارزیابی وضعیت کنونی در تغییر ساختار هیئت نقش فرعی داشته است.

دستگاه اطلاعاتی آلمان فعالیت‌های مرکز اسلامی و مسجد کبود وابسته به آن را در چند دهه گذشته زیر نظر داشته و به این نتیجه رسیده است که این مسجد مستقیما با علی خامنه‌ای مرتبط است و از او دستور می‌گیرد.

بنا بر اعلام نهاد اطلاعاتی آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ برای رژیم جمهوری اسلامی ایران وسیله‌ای برای «صدور انقلاب اسلامی» به خارج از کشور خود است.

در ژانویه ۲۰۲۰، روزنامه اورشلیم پست گزارش داده بود که گروهی از ۶۰۰ اسلامگرای حامی حکومت جمهوری اسلامی ایران در مراسمی در مرکز اسلامی هامبورگ برای یادبود قاسم سلیمانی گردهم آمدند و از او با عنوان «شهید قهرمان» یاد کردند.

بنا بر اعلام دولت ایالات متحده، قاسم سلیمانی در کشتن بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی در خاورمیانه مسئول بوده است.

رسانه‌های آلمان اواخر تیر ماه گزارش دادند که نهادهای امنیتی آن کشور به اسناد جدیدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مرکز اسلامی هامبورگ، نهاد مذهبی وابسته به جمهوری اسلامی ایران، یکی از مراکز مهم فعالیت‌های این رژیم در اروپا است.