قاآنی: انتقام اساسی خواهیم گرفت، اما به سبک خودمان

«شمشیر بُرنده مقاومت کسانی را که سد این راه‌اند، از سر راه بر خواهد داشت»

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران - عکس از تسنیم

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه پنجشنبه در مشهد، از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آنچه «جبهه مقاومت» منطقه خواند، دفاع کرد.

اسماعیل قاآنی در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس، در مراسمی در مشهد، گفت: «فرماندهان ارتش جنایتکار آمریکا به ترامپ درباره هرگونه رویارویی با ایران هشدار داده بودند.» او افزود: «فرهنگ جهاد در میان رزمندگان مقاومت با فرهنگ مبارزه و سیاست‌های صهیونیستی و وهابی تفاوت اساسی دارد و جبهه مقاومت هر روز در حال توسعه است.»

قاسم سلیمانی ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بغداد، با دستور مستقیم دونالد ترامپ هدف حمله پهپادی قرار گرفت. دونالد ترامپ بارها از این تصمیم دفاع کرد و گفت که «تروریست شماره ۱ جهان» را از میان برداشته است.

قاآنی روز سه‌شنبه هم در مراسمی در تهران گفته بود: «دشمن فکر کرد با جنایتی که آفرید و پست‌ترین اقدام را انجام داد، کار تمام شده است؛ اما ترامپ و دیگرانی که همراه او بودند، همه آن‌ها برای ما روشن‌اند. از پمپئو جنایتکار که هیچ‌کس به اندازه شهید سلیمانی او را تحقیر نکرد، از شخص رئیس‌جمهوری آمریکا تا همه کسانی که در این جنایت شرکت کردند، زیر ذره‌بین انسان‌های آزاده عالم‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سخنرانی خود برج میلاد تهران مدعی شد: «انتقام اساسی گرفته خواهد شد اما ما سبک خودمان را داریم و این مسیر پر افتخار مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد و شمشیر بُرنده مقاومت کسانی را که سد این را‌ه‌اند، از سر راه برخواهد داشت.»

همان روز، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، در واکنش به اظهارات ابراهیم رئیسی که محاکمه و قصاص او و دونالد ترامپ را خواستار شده بود، کشتن قاسم سلیمانی را «تصمیمی خوب» توصیف کرد.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین سالگرد کشته شدن فرمانده سابق نیروی قدس در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی، محاکمه و قصاص رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و وزیر امور خارجه او را خواستار شده بود. رئیسی تهدید کرد در صورتی که این اقدام انجام نشود، مسلمانان جهان انتقام سلیمانی را می‌گیرند.

مایک پومپئو در گفت‌و‌گو با فاکس‌نیوز اظهارات رئیس دولت کشوری که «بزرگ‌ترین حامی تروریسم» است را یک تهدید امنیتی خواند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با دفاع از تصمیم کشتن سلیمانی گفت: «اکنون نیز اگر به عقب بازگردم، هیچ چیز درباره پیشنهاد حذف سلیمانی را تغییر نمی‌دهم. ما از ایالات‌متحده آمریکا حفاظت کردیم و آمریکا را امن نگه‌ داشتیم.»