حمله هکرها به کنفرانس خبری دادگاه هواپیمای اوکراینی

هکرها روی جلسه زوم موسیقی متال و تصاویر نامربوط پخش کردند

دادگاه انتاریو ایران را به پرداخت ۱۰۷ میلیون دلار کانادا غرامت به شش خانواده جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ محکوم کرد-Cole Burston / AFP

هکرها روز سه‌شنبه به کنفرانس خبری ویدیویی وکلا و خانواده جان‌باختگان سرنگونی هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه پاسداران حمله کردند.

این کنفرانس خبری به مناسبت اعلام حکم دادگاه عالی انتاریو برگزار شد که در آن قاضی، جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت ۱۰۷ میلیون دلار کانادا به شش خانواده جان‌باختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ محکوم کرد. وکلای پرونده می‌گویند توقیف دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور و کانادا یکی از گزینه‌ها برای پرداخت غرامت به خانواده قربانیان است. ایالات‌متحده آمریکا هم اخیرا چند تانکر حامل نفت ایران را توقیف و به فروش گذاشته و درآمد آن را به خانواده قربانیان تروریسم اختصاص داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش کانادا‌پرس، هکرها روی این جلسه زوم موسیقی متال و تصاویر نامربوط پخش می‌کردند. در نهایت وکلا جلسه ویدیویی را خاتمه دادند.

تصمیم دادگاه عالی انتاریو در کانادا روز دوشنبه اعلام شد. همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس در عراق. او ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی کشته شد و پنج روز بعد، در هجدهم دی‌ماه سپاه با شلیک دو موشک هواپیمای اوکراینی را با ۱۷۶ مسافر و خدمه سرنگون کرد. سپاه تا ساعاتی قبل از این فاجعه در حال حمله‌های موشکی به پایگاه خالی نظامیان آمریکایی در عراق بود تا انتقام قاسم سلیمانی را بگیرد.

ادوارد بلوبابا، قاضی دادگاه عالی انتاریو و دیگر کارشناسان پرونده شکایت خانواده جان‌باختگان در این دادگاه باور دارند که شلیک موشک‌های سپاه به هواپیمای اوکراینی عمدی و مصداق اقدام تروریستی بوده است.

مقامات در تهران اما ادعا می‌کنند عامل سرنگونی هواپیمای اوکراینی «خطای انسانی» بوده است.

بیشتر از جهان