«گناهم این است که فامیل مایکل جکسون هستم»

جنت ۵۵ ساله از حرفه‌اش و این‌که چگونه اتهام‌ها علیه برادرش بر آن تاثیر گذاشت می‌گوید

«موشکافی‌های بسیاری به دنبال داشتن این نام فامیل می‌آید»-SCOTT FLYNN / AFP

جنت جکسون در تریلر مستند جدیدی که به‌زودی به همین نام پخش خواهد شد به اتهام‌های کودک‌آزاری علیه مایکل جکسون اشاره کرد.

مستند «جنت» به زندگی شخصی و حرفه‌ای این خواننده ازجمله واقعه درگذشت برادرش مایکل در سال ۲۰۰۹ و نمایش رسوایی‌آمیز خود او در سوپر بول سال ۲۰۰۴ با جاستین تیمبرلیک اشاره می‌کند.

روز یکشنبه (اول دسامبر) کانال «لایف تایم» یک تریلر طولانی برای مستند «جنت» پخش کرد که در آن اعلام شد این فیلم در دو بخش در روز ۲۸ ژانویه پخش خواهد شد.

در طول این تریلر سه دقیقه‌ای، جنت ۵۵ ساله از حرفه‌اش و این‌که چگونه اتهام‌ها علیه برادرش بر آن تاثیر گذاشت می‌گوید. 

جکسون درزمینه ویدیوهایی که از او در استودیوها و روی فرش قرمز ضبط ‌شده است، می‌گوید: «موشکافی‌های بسیاری به دنبال داشتن این نام فامیل می‌آید.»

خواننده ترانه «همه برای تو» (All For You) در پاسخ به این سوال که آیا اتهام‌ها علیه برادرش پیرامون تعرض جنسی کودکان بر حرفه او اثر گذاشته است، گفت همین‌طور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «گناهکار به دلیل ارتباط شخصی. فکر می‌کنم این [عبارتی] است که به آن اطلاق می‌شود، درست است؟»

سلطان موسیقی پاپ، نخست در سال ۱۹۹۳ به تعرض جنسی علیه کودکان متهم شد. گوین ارویزو، ۱۰ سال پس‌ازآن ادعا کرد که جکسون او را زمانی که تنها ۱۳ سال داشت در محل اقامتش در «نورلند» مورد تعرض جنسی قرار داده بوده است.

به دنبال تحقیقات در این زمینه، جکسون رسما به کودک ربایی و تعرض جنسی علیه کودکان متهم، اما در سال ۲۰۰۵ تبرئه شد. 

جکسون درزمینه ویدیوی تریلر «جنت» که نشان می‌دهد همراه برادرش از محل دادگاه خارج می‌شود، می‌گوید این رسوایی همچنان روی میراث موسیقی برادرش سایه افکنده است.

این برنده جایزه «گرمی» همچنین به پیامد نمایشش در هاف‌تایم سوپر بول سال ۲۰۰۴ با جاستین تیمبرلیک اشاره کرد که در جریان آن تیمبرلیک بخشی از بالاتنه لباس جکسون را پاره و برای لحظاتی سینه او را روی صحنه عریان کرد.

جنت جکسون گفت: «آن‌ها شما را بزرگ می‌کنند و زمانی که به آنجا [به اوج] رسیدید، به‌سرعت شما را تکه‌تکه می‌کنند و به پایین می‌کشند.»

این نمایش جنجالی که فعالیت هنری جکسون را برای مدت زیادی متوقف کرد، بار دیگر سال گذشته با انتشار مستند نیویورک‌تایمز به‌نام «عملکرد بد: خراب کردن لباس جنت جکسون» خبرساز شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی «رفتار زننده» تیمبرلیک را در آن زمان به باد انتقاد گرفتند.

هواداران جکسون از تیمبرلیک خواستند هم از جکسون و هم بریتنی اسپیرز که پیش‌تر با او رابطه داشت، به خاطر دامن زدن به کارزاری که علیه خواننده «زهرآگین» و خیانت او به تیمبرلیک در جریان بود، پوزش بطلبد.

در فوریه گذشته، تیمبرلیک در حساب کاربری اینستاگرامش از جکسون و اسپیرز عذرخواهی کرد.

او نوشت: «من به‌ویژه می‌خواهم متفقا و جداگانه از بریتنی اسپیرز و جنت جکسون عذرخواهی کنم زیرا آن‌ها را دوست دارم و برایشان احترام قائلم و می‌دانم کار درستی نکردم.»

© The Independent

بیشتر از موسیقی