شورای همکاری خلیج فارس کشتی ربایی حوثی‌ها را جنایتکارانه خواند

«روابی» حامل تجهیزات پزشکی با پرچم امارات متحده عربی تردد می‌کرد

شورای همکاری خلیج فارس اقدامات مخل امنیت حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی را محکوم می‌کند - Al-Huthi Group Media Office / AFP

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، روز دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، در بیانیه‌ای، اقدام‌های تروریستی شبه‌نظامیان حوثی از جمله دزدی دریایی و ربودن کشتی باری «روابی» که پرچم امارات متحده عربی را بر خود داشت، محکوم کرد و آن را یک «اقدام جنایتکارانه» خواند.

دکتر الحجرف بر موضع ثابت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از کلیه اقدام‌هایی که امارات متحده عربی در برابر این حمله وحشیانه اتخاذ خواهد کرد، تاکید کرد. او افزود: «شورای همکاری خلیج فارس هرگونه اقدامی را که امنیت حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی را به خطر ‌اندازد و تهدیدی برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌ها نفت‌کش تلقی شود، رد می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که حمله اخیر حوثی‌ها اقدامی جنایتکارانه و جنایت جنگی است، زیرا این رفتار غیرقانونی و خشونت‌آمیز اصل آزادی دریاها را محدود و تجارت جهانی در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را با تهدید جدی مواجه می‌کند. او خاطرنشان کرد که این اقدام وحشیانه نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه و کنوانسیون‌های سازمان ملل متحد در مورد دریاها، به‌ویژه کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد حقوق دریاها، مصوب  سال ۱۹۸۲، و کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، مصوب سال ۲۰۰۰، است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از جامعه جهانی خواست مسئولیت خود در قبال چنین حملات جنایتکارانه‌ای که امنیت دریانوردی را تهدید می‌کند، جدی بگیرد و در قبال اقدام‌های خصمانه شبه‌نظامیان تروریست حوثی موضعی قاطع اتخاذ کند.

کشتی باری «روابی» که حامل تجهیزات پزشکی بود و با پرچم امارات متحده عربی تردد می‌کرد، در نزدیکی بندر «راس عیسی» یمن در دریایی سرخ هدف حمله و دزدی دریایی شبه‌نظامیان حوثی قرار گرفت.

بیشتر از جهان