عملیات نظامی ائتلاف به رهبری عربستان علیه حوثی‌های یمن

ائتلاف عربى دوشنبه در ویدیویی، صحنه‌های رهگیری و انهدام سه پهپاد انفجاری‌ شبه‌نظامیان حوثی‌ را که شامگاه یکشنبه به سوی جنوب سعودی پرتاب شده بودند، منتشر کرد

نیروهای ارتش یمن تحت حمایت عربستان سعودی در جبهه جنوبی مارب- AFP

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی شامگاه دوشنبه سوم ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ رشته عمليات هوايى علیه مواضع شبه‌نظامیان حوثی در استان مأرب یمن انجام داده است كه طی آن بیش از ۹۷ شبه‌نظامی حوثی کشته، و ۵ خودرو نظامی آن‌‌ها منهدم شده است.

به گزارش العربیه، در ادامه بیانیه ائتلاف همچنین آمده است که ۲۳ رشته عمليات هوايى نیز علیه مواضع شبه‌نظامیان حوثی در استان شبوه انجام شده كه طی آن بیش از ۱۳۳ شبه‌نظامی حوثی کشته، و ۱۵ خودرو زرهی آن‌ها منهدم شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، وزارت دفاع پادشاهی عربستان سعودی گفت که سامانه پدافند هوایی آن یک هدف هوایی دشمن را که به سوی شهر طائف در غرب آن کشور پرتاب شده بود، رهگیری و سرنگون کرده است.

ائتلاف عربی شامگاه دوشنبه در خبری دیگر نیز گفت که اقدام حوثی‌ها را برای پرتاب پهپادهای انفجاری از شهر صنعا در شمال یمن شناسایی کرده و زیر‌نظر گرفته است.

ائتلاف عربى دوشنبه در ویدیویی، صحنه‌های رهگیری و انهدام سه پهپاد انفجاری‌ شبه‌نظامیان حوثی‌ را که شامگاه یکشنبه به سوی جنوب سعودی پرتاب شده بودند، منتشر کرد.

به گفته ائتلاف، آن سه پهپاد انفجاری سرنگون شده حوثی‌ها از صنعا، پایتخت یمن، به سوی شهر نجران سعودی پرتاب شده بودند.

بیشتر از جهان